باقری

شرکت‌های مطرح و فعال بسیاری در اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی حضور دارند. این در شرایطی است که به گفته حامد باقری، نماینده انحصاری شرکت سیما کابل البرز نیرو رعد استان اصفهان، فعالان در حوزه برق با چالش‌های متعددی از جمله رکود سنگین بازار دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی با حضور فعالان حوزه برق در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است. در این دور از نمایشگاه شرکت‌های فعال در حوزه برق و اتوماسیون صنعتی حضور پرشوری دارند. حامد باقری، نمایندگی انحصاری سیما کابل البرز نیرو رعد استان اصفهان، یکی از شرکت‌کنندگان درباره وضعیت این دور از نمایشگاه به خبرنگار ایراسین گفت: امسال وضعیت کلی نمایشگاه بهتر بود و غرفه‌سازی و دیزاین به شکل بهتری صورت گرفت. بااین‌حال استقبال از نمایشگاه کم است؛ برای نمونه غرفه ما درطول این سه روز نمایشگاه تنها میزبان حدود ۱۰۰ بازدیدکننده بود درحالی‌که این تعداد در سال‌های گذشته به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسید.

به اعتقاد باقری برگزاری همزمان نمایشگاه پلاسکو در تهران و همایش‌های بین المللی علت اصلی استقبال پایین از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی اصفهان محسوب می‌شود.

باقری با اشاره به رکود حاکم بر بازار قطعات الکترونیک و کاهش چشمگیر تعداد معاملات در این حوزه، توضیح داد: وضعیت بازار از لحاظ اقتصادی و خریدوفروش ضعیف است. رکود سنگینی در شش‌ماه اول سال بر بازار حاکم بود. همچنین شاهد جنس‌های زیرفروشی در بازار بودیم و اگر من عامل باید اجناسی را با بهای دو میلیون تومان در بازار عرضه می‌کردم، برخی از فعالان همان اقلام را با قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رساندند. درمجموع وضعیت اقتصادی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ ضعیف بود و فعالان حوزه برق به دلیل رکود سنگین بازار روزهای مطلوبی را سپری نمی‌کنند.

باقری در ادامه وضعیت شش ماه دوم سال را اینگونه پیش‌بینی کرد: وضعیت بازار در ماه‌های آتی بهتر خواهد شد. بنده حدود ده سال در این بازار حضور دارم و تجربه نشان می‌دهد رکود دائمی نیست، بازار عادت دارد پس از هر دوره رکود، رونق را تجربه کند؛ به‌عبارتی اگر بازار دو ماه میزبان رکود باشد، چهار ماه رونق پیدا می‌کند یا اگر رکود بازار چهار ماهه شود، رونق هفت ماه را به دنبال خواهد داشت. درمجموع رکود و رونق در پی یکدیگر رخ می‌دهند و ما امیدواریم شرایط بازار بهبود یابد.

باقری با بیان اینکه بازار نیاز به حمایت دارند، ادامه داد: لازمه بهبود یافتن شرایط بازار، تزریق پول به دامنه بازار است. خواه‌ناخواه سیستم بازار ایران به دو موضوع بستگی دارد؛ یکی خرید وفروش ملک و دیگری نفت. اگر شرایط این دو بازار مناسب باشد، وضعیت اقتصادی و به تبع بازارهای دیگر اوضاع مطلوبی خواهند داشت. همچنین با اعطای وام‌های بانکی وخرید فروش ملک رکود اقتصادی کمرنگ خواهد شد. البته باید مبالغ وام‌های بانکی به‌ویژه تسهیلات خرید مسکن بازنگری شده و با قیمت ملک تطبیق پیدا کند؛ به طوری‌که اگر ملکی سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده، باید ۵۰ درصد تسهیلات بانکی برای آن درنظر گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =