سعید شجاعی

سعید شجاعی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تخصصی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مجریان تاسیسات برق ساختمان استان اصفهان درحاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی با تاکید براینکه برگزاری دو نمایشگاه به صورت همزمان قدم بسیار مثبتی تلقی می‌شود، بیان داشت: برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر دراصفهان می‌تواند نقش بسزایی در گسترش بهتر نمایشگاه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی ‌در سال آینده ایفا کند.

به گزارش ایراسین، اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی با حضور تولیدکنندگان و فعالان این حوزه در سطح کشور در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان در حال برگزاری است. سعید شجاعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تخصصی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مجریان تاسیسات برق ساختمان استان اصفهان یکی ازغرفه‌داران نمایشگاه در خصوص در توصیف وضعیت نمایشگاه به خبرنگار ایرسین گفت: عملکرد نمایشگاه درسال جاری نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر بود زیرا از تعداد شرکت‌کنندگان کاسته شده است. همچنین طی دو روز گذشته افراد کم‌تری درمقایسه با سال گذشته به نمایشگاه مراجعه کرده‌اند. ولی برگزاری دو نمایشگاه به صورت همزمان و نقش پررنگ انرژی‌های تجدیدپذیر، قدمی بسیار مثبتی تلقی می‌شود که می‌تواند به خودی خودی در گسترش بهتر نمایشگاه ‌در سال آینده کمک شایانی کند.

انجمن تاسیسات برق ساختمانی طی یک سال گذشته با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردند و شجاعی در این رابطه توضیح داد: ادارات دولتی و شاید بعضی از بخش‌های خصوصی، انجمن‌ها را مخل کار خود می‌دانند که این موضوع بزرگ‌ترین مشکل انجمن به شمار می‌رود. درمقابل انجمن‌ها با هدف کمک به بخش دولتی و خصوصی تشکیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: افراد زیادی در طول سال‌های گذشته با انجمن ما همکاری داشتند که نتیجه این همکاری نفع و بهبود کار این افراد بود. همچنین ما به واسطه این همکاری‌ها توانستیم امکانات رفاهی برای اعضای خود فراهم آوریم؛ برای نمونه جلسات آموزشی زیادی برگزار کردیم، تفاهم‌نامه‌های زیادی منعقد شد. درنتیجه همکاری با انجمن سبب مطرح شدن افراد می‌شود. ما نیز می‌توانیم در جهت پیشبرد امکانات آموزشی، رفاهی و تفریحی اعضای خود گام برداریم. ولی متاسفانه برای بعضی از شرکت‌ها حتی شرکت‌های خصوصی هنوز جا نیافتاده که انجمن‌ها قادر به انجام چه اقدامات و کمک‌های بزرگی هستند.

رئیس هیات مدیره انجمن تاسیسات برق ساختمانی با اشاره به اینکه انجمن‌ها پتانسیل بالایی دارند، در توصیه به شرکت‌های خصوصی بیان داشت: انجمن تاسیستات برق ساختمان حدود ۲ هزار عضو دارد و هرگونه تبلیغی ازقبیل تبلیغ محصول، خدمات و... به معنای تبلیغ میان ۲ هزار نفر است که در اصل این این تعداد به همراه خانواده‌های خود یک جامعه ۱۰‌هزار نفری را تشکیل می‌دهند. درنتیجه ما خانواده بزرگی هستیم و می‌توانیم کمک شایانی کنیم زیرا اصل رسالت ما کمک به فعالان اقتصادی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شماری از تولیدکنندگان در حوزه کالاهای برق ساختمان از وضعیت بازار گله‌مندند زیرا خریداری در اصفهان وجود ندارد و اجناس باید در تهران عرضه شوند. شجاعی با تاکید بر این موضوع، اظهار کرد: بله این مسئله در حوزه تولید وجود دارد و تولیدکننده اصفهانی جنس خود را در استان تولید می‌کند ولی خریداران باوجود حضور فروشنده‌های اصفهانی، حاضر به خرید در استان نیستند و خریدهای خود را از تهران انجام می‌دهند. علت مراجعه خریداران اصفهانی به پایتخت یا استان‌ها دیگر دلایل مختلفی دارد؛ برای نمونه خرید جنس از تهران به دلیل رقابت بالا راحت‌تر است و به اصطلاح خریدار و فروشنده با یکدیگر کنار می‌آیند.

در انتها رئیس هیات مدیره انجمن تاسیسات برق ساختمانی افزود: رسالت ما حذف واسطه‌هاست. خرید راحت‌تر از فروشنده نزدیک، درنظر گرفتن اقساط بیشتر و... از جمله اقدامات ما در راستای کنار گذاشتن واسطه‌هاست که به لطف خدا در طول یک سال گذشته موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =