دفاع مقدس

دوران دفاع مقدس و سابقه هشت سال مقاومت در برابر زیاده‌خواهی استکبار و نظام ظلم و جور، نمایشی از قدرت رزمندگان اسلام و انتخاب گفتمان استقلال، آزادی و استقرار حاکمیت اسلامی در سپهر سیاسی ملت ایران بود که نشان داد تنها راه‌دست‌یابی به اهداف، استمرار بر مسیر حق‌طلبی و حق‌خواهی و مقاومت در برابر هرگونه تجاوز، تحریم و زیاده‌خواهی است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: حماسه عاشوراگونه دفاع مقدس اگرچه صرف سرمایه‌های انسانی، مادی و معنوی بسیاری را به ملت ایران تحمیل کرد، یکی از پرافتخارترین دوره‌های بعد از انقلاب بود و بزرگ‌ترین دستاوردهای ملی، مذهبی و تاریخی را به ارمغان آورد. این جهاد خالصانه و مظلومانه، افق جدیدی از عزت، عظمت و اراده ملت ایران در پیش روی جهانیان قرارداد.

دورانی که به‌راستی تجلی اراده رزمندگان اسلام و گواه پیروزی حق بر باطل در ادامه راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود و سرفصلی تازه از بلوغ نظام اسلامی، جهاد، ایثار، مقاومت و خوداتکایی را در کشور نهادینه کرد.

هفته پرافتخار دفاع مقدس، فرصت مغتنمی برای گرامیداشت حماسه شهدا و خانواده معظم ایشان است که با جان و دل و با کمترین امکانات، در مقابل تعرض به حریم دین و میهن ایستادند و با نثار خون خود، نهال انقلاب را آبیاری کردند. آنان نشان دادند درراه دفاع از اسلام و حراست از میهن، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و تمام دارایی‌های خود را درراه آرمان مقدس خود فدا می‌سازند.

همان‌طور که در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس جهاد نظامی در اولویت کشور بود، اکنون بدون شک جهاد اقتصادی از اولویت و اهمیت والایی برخوردار است. در این میان، فولاد مبارکه خط مقدم جهاد اقتصادی و خودکفایی کشور است که به لطف خدا و همت والای کارکنان تلاشگر آن، طی سال‌های اخیر همواره طلایه‌دار رکوردهای غرورآفرین و ثروت‌آفرین، بومی‌سازی و خدمات ارزشمند در عرصه تولید و رفع نیازمندی‌های کشور بوده است.

شرکت فولاد مبارکه نماد بارز توفیق انقلاب اسلامی ایران در شکوفایی و پیشرفت کشور است که در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی، بارها و بارها همبستگی خود را با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده است. این شرکت با آنکه هنوز در مرحله ساخت خود به سر می‌برد، در دوران جنگ هشت‌ساله، با تقدیم ۲۱ شهید از میان کارکنان خود،آمادگی خود را برای هرگونه ایثار و ازجان‌گذشتگی در راه نظام اسلامی به نمایش گذاشت.

پشتیبانی از جبهه و جنگ در قالب مشارکت در اعزام ماشین‌آلات راه‌سازی و سایر ماشین‌آلات به خط مقدم و پشت جبهه، ارائه کمک‌های مالی، اعزام نیروی فنی در حوزه‌های فنی و مهندسی، تعمیر و نگهداری تأسیسات برق، تولید تجهیزات و مصالح، فعالیت‌های ایمنی، تحقیقات و طراحی و پشتیبانی از واحدهای زرهی در کنار اعزام نیروی رزمی از شرکت، بخشی از اقداماتی بوده که توسط ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ فولاد مبارکه از سال ۵۹ تا سال‌های پس از جنگ انجام‌ شده و گواهی بر این مدعاست که خدمت‌گزاران این صنعت برای خدمت به اسلام و میهن از هیچ تلاش و ایثاری فروگذار نمی‌کنند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان که سنگ بنای آن در دهه ۶۰ و در دوران جنگ تحمیلی گذاشته شد و پیشرفت آن در زمان بمباران مناطق صنعتی شکل گرفت، هم‌اکنون پس از سه دهه فعالیت، بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور است که کارکنان و کارگران آن در عرصه تولید، خودکفایی، تأمین نیازهای داخل، دل درگرو ساخت ایرانی آباد، آزاد و مستقل نهاده‌اند و معتقدند که تولید و کار همواره کلید راه گشایش اقتصادی و افزایش رفاه و رونق معیشت مردم است.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =