فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان از ابتدای امسال همراه با شعار سال، رشد تولید را سرلوحه کار خود قرار داده و با ثبت رشد ۷.۵ درصدی در تولید تختال و ۲۳ درصدی در تولید آهن اسفنجی، پیشران رشد تولید در صنعت فولاد کشور بوده است.

به گزارش ایراسین، عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، از تولید به‌عنوان حلّال همه مشکلات اقتصادی کشور یاد و اضافه کرد: با عنایت به اینکه رشد تولید، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور را به همراه دارد،‌ شرکت فولاد هرمزگان طی دو سال اخیر همواره عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید را سرلوحه کار خود قرار داده و برای تحقق این امر در همه زمینه‌ها برنامه‌ریزی کرده است. به‌ویژه آنکه صنعت فولاد یک صنعت پایه و مادر شمرده می‌شود و رونق بسیاری از صنایع به آن وابسته است؛ بنابراین زمانی که در صنعت فولاد شاهد رشد تولید باشیم، سایر صنایع پایین‌دستی نیز از این رشد تولید منتفع خواهند شد.

رشد تولید به همراه افزایش سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای

وی با اشاره به رشد تولید در فولاد هرمزگان طی ۵ ماه نخست امسال، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف فولاد هرمزگان در سال جاری، رشد تولید به همراه افزایش سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای است که خوشبختانه تا پایان مردادماه، در حوزه تولید شاهد تحقق این امر بوده‌ایم.

رشد ۷.۵ درصدی تولید فولاد خام در فولاد هرمزگان

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، علی‌رغم همه محدودیت‌ها در تأمین برق که بسیار شدیدتر از سال گذشته اعمال شد، همکاران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری فولاد هرمزگان توانستند ۵۵۰ هزار تن تختال تولید کنند که این میزان تولید در مقایسه با ۵۱۱ هزار تن مدت مشابه سال قبل، رشد ۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۲۳ درصدی در تولید آهن اسفنجی

به گفته معروفخانی به‌موازات رشد تولید تختال در فولاد هرمزگان، همکاران بلندهمت واحد احیا مستقیم نیز در پنج ماه نخست امسال حدود ۷۳۹ هزار تن آهن اسفنجی تولید کردند که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۳ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص تأثیر محدودیت‌های تأمین برق بر تولید در صنعت فولاد کشور، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های تأمین برق برای تمامی صنایع کشور ازجمله فولاد هرمزگان از نیمه نخست خردادماه اعمال شد و متأسفانه همچنان نیز ادامه یافته است که این امر موجب عدم‌النفع تولید، از دست رفتن ظرفیت‌های صادراتی و کاهش سودآوری شرکت خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با رفع محدودیت‌های انرژی و عبور از ظرفیت اسمی شرکت بتوانیم سهم قابل‌توجهی در رشد تولید و توسعه اقتصادی کشور داشته باشیم و گام‌های بلندتری برای رونق اقتصادی کشور برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =