• ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
  • کد خبر: 42394
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلای جهانی

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مکانیزم واردات شمش طلا با هدف بازگشت ارز به کشور تسهیل شده و پنج تن شمش طلا در ۲ هفته اخیر وارد کشور شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران، روز شنبه در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: واردات شمش طلا برای فعالان اقتصادی به صرفه است و تلاش شده روش بازگشت ارز متنوع شود.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون بانک مرکزی صادرات ریالی را به رسمیت نمی‌شناسند و در ۲ هفته آینده کارت اجاره‌ای بسته می‌شود.

ضیغمی افزود: نرخ شمش طلا مناسب است، بانک مرکزی فشار وارد می‌کند و برای عراق برنامه ریالی وجود ندارد.

وی بیان کرد: اولویت وزارت صمت، کمک به قبل از تعهد ارزی فعالان اقتصادی است و دیگری اولویت سرعت تخصیص ارز است تا گره واحدهای تولیدی رفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته (جمعه) در شهرستان‌ زرندیه حضور یافت و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های فراهان، دلیجان، محلات و خمین، دیدار با صنعتگران و فعالان صنعتی استان و بهره‌برداری از چند طرح صنعتی و اقتصادی، شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، حضور در شرکت واگن پارس مپنا و بازدید از خط تولید این شرکت، بازدید از طرح نویان فرداد(فولاد)، طرح آندسازی شرکت کربن صنعت امیرکبیر، بازدید از بیمارستان آیت الله خوانساری اراک و شرکت ماهد آلومینیوم در شهرک صنعتی خیرآباد از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در امروز (شنبه) است./ ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =