خاندوزی

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: دولت قبل دولتی بود که اکثر فرصت‌های هشت ساله کشور را معطل موافقت و ترحم چند کشور خارجی نگه داشت تا ظرفیت‌های توسعه کشور شرطی شده به مسائل خارجی باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست خبری اظهار داشت: مهمترین تفاوت بین دولت مردمی سیزدهم با دولت پیشین مربوط به رویکرد مدیریت و حل مسائل کشور است.

وی افزود: دولت قبل دولتی بود که اکثر فرصت‌های هشت ساله کشور را معطل موافقت و ترحم چند کشور خارجی نگه داشت تا ظرفیت‌های توسعه کشور شرطی شده به مسائل خارجی باشد و وزرای آن دولت اذعان می‌کردند که برای حل مسائل مدت‌ها موفق به دیدار و گفت‌وگو با رئیس دولت نبودند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: دولت پیشین دولتی بود که توجه بخش مهمی از مدیران کشور بیش از آنکه ناظر به ظرفیت‌های داخلی باشد ناظر به عواملی بود که اجازه نمی‌داد پیشرفت در اقتصاد ایران حاصل شود.

خاندوزی پیرامون اینکه واقعیت های بیمه ۱۴۰۰ چه بود، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ که دولت پیشین شروع به کار کرد بدهی دولت به نظام بانکی چیزی حدود ۱۰۳ هزار میلیارد تومان بود که این عدد در پایان دولت قبل به ۶۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه بدهی دولت از صندوق های بازنشستگی از ۶۸ هزار میلیارد تومان به ۴۴۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته بود، افزود: وابستگی صندوق های بازنشستگی به بودجه دولت از ۱۲ درصد به ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده بود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم بدهی دولت و شرکت‌های دولتی فقط به بانک مرکزی از ۳۴ هزار میلیارد تومان به ۱۹۶ هزار میلیارد تومان یعنی ۴۷۰ درصد افزایش یافت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: افزایش حجم نقدینگی از ۶۴۰ همت به ۴ هزار و ۶۷ همت افزایش پیدا کرده بود که این چیزی بیش از ۵۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =