• ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر: 41807
  • readingTime: ۲ دقیقه
سفید دشت

در تقویم رویدادهای شرکت فولاد مبارکه از ۲۸ مردادماه به‌عنوان سالروز پیوستن شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری به گروه فولاد مبارکه یاد شده است.

به گزارش ایراسین، در تقویم رویدادهای شرکت فولاد مبارکه از ۲۸ مردادماه به‌عنوان سالروز پیوستن شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری به گروه فولاد مبارکه یاد شده است.

شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری با نام طرح فولاد چهارمحال‌وبختیاری، یکی از ۷ طرح شرکت ملی فولاد بود که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ آغاز شد. پس از گذشت حدود ۷ سال و در راستای سیاست دولتِ وقت مبنی بر واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی، به‌منظور تسریع در عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری، ۶۵ درصد از سهام فولاد آن در مالکیت شرکت فولاد مبارکه قرار گرفت و شرکت جدید «فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری» رسماً به جمع گروه فولاد مبارکه پیوست.

در ماه‌های ابتدایی واگذاری طرح به شرکت فولاد مبارکه و با حمایت‌های فنی و مالی این شرکت، عملیات ساخت و نصب تجهیزات در بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان سرعت گرفت و راه‌اندازی واحد احیا مستقیم این مجتمع به‌عنوان نخستین واحد تولیدی در میان طرح‌های هفت‌گانه استانی گواه این مدعاست.

با بهره‌گیری از تجارب موفق شرکت فولاد مبارکه در عرصه تولید و بهره‌برداری، واحد احیا مستقیم فولاد سفیددشت در مدت‌زمان کوتاهی به ظرفیت نامی دست ‌یافت و موفق به ثبت رکوردهای متعدد روزانه و ماهانه در تولید آهن اسفنجی گردید.همچنین راه‌اندازی واحد تولید گازهای صنعتی، اجرای عملیات نخستین قوس و تولید نخستین ذوب در کوره فولادسازی، کسب مقام نخست در بین طرح‌های فولاد استانی از سوی ایمیدرو و کسب تقدیرنامه دوستاره در جایزه ملی تعالی سازمانی از دیگر موفقیت‌های شرکت فولاد سفیددشت در ماه‌های اخیر بوده است.

ازآنجاکه راهبرد شرکت فولاد مبارکه، توسعه و تعالی روزافزون صنعت فولاد، به‌خصوص در شرکت‌های زیرمجموعه خود است، این شرکت به‌عنوان سهام‌دار عمده، همواره از پیشبرد طرح‌های توسعه بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان حمایت کرده و تخصیص بخش عمده سود سالانه در جهت تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه در این شرکت گواه این امر است.

شرکت فولاد مبارکه علاوه بر حمایت‌های مالی به شرکت، هیچ‌گاه پشتیبانی‌های فنی خود را از این شرکت جوان دریغ نداشته و تولید تجمعی بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و دست‌یابی به ظرفیت نامی واحد احیا مستقیم در سه سال متوالی ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از نتایج این پشتیبانی‌هاست. همچنین کمک‌های مجتمع فولاد مبارکه در راستای تأمین پایدار مواد اولیه و فروش محصول واحد احیا مستقیم فولاد سفیددشت، مشارکت در فرایند استخدام، برگزاری دوره‌های آموزش بدو استخدام کارکنان جدید و همچنین انتقال تجارب ارزشمند در راستای راه‌اندازی واحد فولادسازی غیرقابل‌انکار است.

اکنون و در آستانه نهمین سال روز پیوستن بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان چهارمحال‌وبختیاری به بزرگ‌ترین فولادساز کشور، امید می‌رود همچون گذشته با تلاش و کوشش این شرکت و در سایه حمایت‌های جامع و همه‌جانبه گروه فولاد مبارکه، تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری کامل از واحد ذوب و ریخته‌گری این مجموعه باشیم تا همانند واحد احیا مستقیم، افتخار بهره‌برداری از نخستین واحد تولید شمش فولادی در بین طرح‌های فولاد استانی نیز به نام شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری ثبت گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =