تولید فولاد خام

مدیرعامل شرکت بین المللی مهندسی ایران با بیان اینکه ۲۲ طرح بزرگ فولادی با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری به امضا رسیده که در حال اجراست، گفت: این طرح‌ها جزء ۴٨ پروژه پیشران دولت سیزدهم است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محمدعلی عزیزمحمدی مدیرعامل شرکت بین المللی مهندسی ایران، امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح‌ها در چند سال اخیر آغاز شده که بخشی از این اعتبار اختصاص یافته است و اکنون سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون یورویی و یکصد هزار میلیارد ریالی در طرح‌ها باقی مانده است.

وی افزود: در هشت ماه گذشته، شاهد پیشرفت فیزیکی طرح‌ها به میزان سه برابر دولت‌های گذشته هستیم، همچنین در چهار ماه ابتدایی امسال یک‌هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان درآمد مالی از طرح‌ها به دست آمده است که نسبت به سال‌های ١۴٠٠ و ١۴٠١ رشد چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران ادامه‌داد: ۲ طرح صنعتی نیز در خارج از کشور در حال اجراست که این امر در راستای ارتباط با کشورهای همسایه و دیپلماسی اقتصادی در توسعه صادرات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ شرکت وابسته به این شرکت بین‌المللی مهندسی ایران وجود دارد، گفت: این شرکت در سال ۱۳۵۴ با هدف انتقال دانش فنی ساخت کارخانه‌های صنعتی در زمینه فولاد به وجود آمده است که احداث و بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع فولادی کشور با عنوان مجتمع فولاد مبارکه را در دهه ۶۰ به دنبال داشته است.

عزیزمحمدی اضافه‌کرد: این شرکت در صنایع فولاد، معدن، نفت و گاز موفق شده تا با بهره‌گیری از فناوری روز جهان با به‌کارگیری یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از همکاران در عرصه‌های مختلف، به ارائه خدمات فنی و مهندسی بپردازد، این شرکت دارای دانش کامل مهندسی در زنجیره فولاد کشور و یکی از پنج شرکت دارنده لیسانس طراحی و ساخت واحدهای احیاء مستقیم به روش «میدرکس» در جهان است.

وی خاطرنشان‌کرد: این شرکت یک دانشگاه عملیاتی بزرگ است که در ۴۶ سال عمر خود افزون بر ۴۰ میلیارد دلار در صنایع معدنی و فولادی فعالیت کرده است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران با بیان اینکه این شرکت زیر نظر ایمیدرو فعالیت می‌کند، گفت: این شرکت در پروژه‌های بزرگ فولادی فعالیت می‌کند، اکنون به صورت مستقیم بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای و تولیدی را پیگیری می‌کند؛ به گونه‌ای که بیابان را تحویل می‌گیرم و یک کارخانه بزرگ را به مرحله اجرا و بهره‌برداری کامل می‌رسانیم.

وی عنوان‌کرد: این شرکت با دستیابی به فناوری‌های جدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، در بومی‌سازی تجهیزات ورود کرده است و اکنون در زمینه تجاری سازی فعالیت می‌کنیم.

عزیزمحمدی با اشاره به اینکه تحریم‌ها عامل تعطیلی شرکت‌های تولیدی و صنعتی نشد، گفت: یکی از مهمترین تلاش‌های ما استفاده از توان داخلی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است، در این زمینه توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم، هر چند هزینه‌هایی به دنبال داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: ایران جزء ١٠ کشور تولیدکننده فولاد است و اکنون در زمینه فولاد سبز برای کاهش مصرف انرژی و آلایندگی کار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران از اجرای طرح‌های صنعتی در آمایش سرزمینی خبر داد و اضافه‌کرد: چهار واحد فولادی را در مناطق کمتر برخوردار در دست اجرا داریم که جزء سیاست‌گذاری‌های دولت سیزدهم در آمایش سرزمینی و جبران عقب‌افتادگی‌های این مناطق است.

وی بیان‌داشت: ورود صنعت به مناطق مختلف کشور منجر به راه‌اندازی واحدهای صنایع کوچک و به دنبال آن، اشتغال‌زایی و ارتقای تولید می‌شود. این طرح‌ها باعث رشد اقتصادی، کاهش تورم و فراهم‌کردن بستری برای عدالت سرمایه‌های خرد و پایین‌دستی می‌شود، ضمن اینکه ارزش تولید را با مدیریت صرفه‌جویی ارزی و بومی‌سازی تجهیزات نیز بالا می‌برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =