براتی یادداشت

دولت محترم به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر صحنه اقتصادی، نقشه راه درستی را در صنعتی کردن کشور در پیش‌گرفته و برای صنایع مختلف استراتژی متفاوتی را مدنظر قرار داده است و صنعت فولاد کشور با روندی مثبت، نقش‌آفرینی مناسبی در توسعه اقتصادی و صنعتی ایران داشته است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: توسعه صنعتی و اقتصادی ایران در سایه ارتباط دولت و بخش خصوصی به‌عنوان دو رکن تصمیم‌گیر و مجری سیاست‌ها و برنامه‌ها محقق می‌شود و همراهی دولت با صنعتگران و فعالان بخش خصوصی در تأمین زیرساخت‌ها و تسهیل‌گری در وضع قوانین و فرایندها، مسیر سرمایه‌گذاری، رشد و توسعه اقتصادی و نقش‌آفرینی مردم در حل معضلات جامعه را هموار می‌کند.

استراتژی دولت در مسیر کنونی توسعه کشور نقشی مؤثر و اساسی دارد؛ چراکه باوجود سیاست‌ها و بخش‌نامه‌های متعدد و اسناد بالادستی توسعه کشور در زمینه ضرورت توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی اقتصاد، توسعه بخش‌های غیردولتی و جلوگیری از بزرگ شدن بخش دولتی، دولت همچنان بزرگ‌ترین بازیگر اقتصاد و صنعت است و در چنین شرایطی که دولت به‌صورت توأمان نقش سیاست‌گذار و مجری را بر عهده دارد، اعتقاد و الزام این نهاد حاکمیتی به تأمین نیازهای بخش خصوصی مضاعف می‌شود.

ایجاد تعادل در فضای بازار، تسهیل‌گری در فرایندهای اجرایی، تأمین زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه، تسریع در وضع قوانین و مقررات در مقاطع حساس، جذب سرمایه و تسهیل سرمایه‌پذیری در صنعت و اقتصاد و ایجاد اعتماد عمومی، تعامل مطلوب با مردم و ایجاد تعادل بین دستگاه‌ها و نهادها، جلوگیری از رانت دستوری و پرهیز از غلبه قدرت و منفعت شخصی به منافع ملی، بخشی از وظایف دولت برای تأمین نیازهای بخش خصوصی و توسعه مناسبات با فعالان اقتصادی و صنعتی است و این امر از سوی دولت مورد اهتمام است.

دولت محترم به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر صحنه اقتصادی، نقشه راه درستی را در صنعتی کردن کشور در پیش‌گرفته و برای صنایع مختلف استراتژی متفاوتی را مدنظر قرار داده است. البته بررسی عملکرد صنعت در بخش‌های مختلف در سال‌های اخیر نشان می‌دهد باوجود کمبودها و کاستی‌های متعدد در تأمین زیرساخت‌های انرژی و راه و...، صنعت فولاد کشور با روندی مثبت، نقش‌آفرینی مناسبی در توسعه اقتصادی و صنعتی ایران داشته و جایگاه دهم ایران در تولید فولاد در جهان نشان از آن دارد که درمجموع همکاری مناسب و مطلوبی میان دولت و بخش خصوصی در راستای توسعه صنعت فولاد کشور وجود داشته است.

هفته دولت که به مناسبت سالروز شهادت رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران در ابتدای انقلاب نام‌گذاری شده، فرصت مغتنمی برای قدردانی از کارگزاران نظام اسلامی است که باوجود همه مشکلات، موانع، کارشکنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه و هجوم نظام سلطه برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، دستاوردهایی ثبت کردند که در این جنگ نابرابر، حماسه‌هایی ماندگار از عظمت و مقاومت ملت ایران به شمار می‌آید.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلفی از فرمایشات خود، شاخص‌های حکومت اسلامی و کارگزاران آن بر اساس سیره حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را پایبندی کامل به دین خدا و اصرار بر اقامه عدل الهی، عدالت‌طلبی، مبارزه با فساد، پاک‌دامنی، ساده‌زیستی، صداقت و صراحت و توجه به محرومان عنوان داشتند؛ خصوصیاتی که تجلی آن در شهید رجایی و حجت‌الاسلام شهید باهنر ظهور و بروز می‌یافت.

بازخوانی نحوه رفتار و سلوک دینی در مدیریت اسلامی و ترسیم الگوی صحیح مدیریت بر مبنای شریعت و حقیقت از دیگر برکات تکریم هفته دولت است. اخلاص در عمل، درستی در کلام و در رفتار، ساده‌زیستی، پرهیز از تجمل‌گرایی و خدمت بی‌منت از خصوصیات فکری و رفتاری شهیدان رجایی و باهنر و مدیرانی بود که وارستگی‌های اخلاقی و انسانی و عملکردی آنان، نیازمند تبلیغ و الگوسازی برای تمامی مدیرانی است که در حاکمیت نظام اسلامی، دل درگرو رشد و توسعه و تعالی میهن نهاده‌اند.

توفیقات حاصل‌شده در شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی، مایه مباهات نیروهای دلسوز و معتقد نظام و حیرت کشورهای دیگر است. بدون تردید دستاوردهای متعدد در توسعه صنعتی، بومی‌سازی و خودکفایی در صنعت فولاد در سایه تفکر انقلابی و مجاهدت، مقاومت و رشادت دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی و صنعتگران و متخصصان دلسوز و مجاهد کشور محقق شده و مسلم است که مسیر پرفرازونشیب توسعه تا رسیدن به جایگاه حقیقی ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی و کسب منزلت، رفاه و آسایش فرد فرد هم‌میهنان عزیز باقوت و جدیت ادامه دارد.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =