سواری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: هم‌اکنون در ۸۰ شهرک صنعتی و نواحی مصوب استان اصفهان، بیش از ۱۶۰ هزار نفر مشغول کار هستند.

رسول سواری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک در گفتگو با ایراسین اظهار کرد: مردمی‌سازی اقتصاد و تولید در واقع با راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی رقم خورده است و می‌توان گفت شهرک‌های صنعتی مولود و دستاورد انقلاب اسلامی هستند. این در حالی است که در دهه ۵۰ هیچ ناحیه تخصصی و غیرتخصصی صنعتی در استان وجود نداشت.

وی گفت: در همین راستا ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی با حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان طی سال‌های گذشته ایجاد شده‌ و در حال فعالیت هستند. امروز در این شهرک‌ها با سرمایه‌گذاری صاحبان سرمایه که بسیاری از آن‌ها اشخاص حقیقی هستند اشتغال‌زایی قابل توجهی در قالب صنایع کوچک محقق شده است؛ به طوری که هم‌اکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

استحصال پساب فاضلاب و تصفیه آن برای مصارف صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افزود: یکی از اتفاقات خوبی که طی سال‌های اخیر در شهرک‌های صنعتی رخ داده است؛ ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به شهرک‌ها بوده که این موضوع باعث انجام فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های فناوری در استان شده است. امروزه یکی از مشکلات صنایع، تأمین ماشین‌آلات و قطعات مورد نیاز آن‌ها است که فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های صنعتی می‌تواند به حل چالش‌های صنعت کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع همه این اتفاقات منجر به تولید محصولات زیادی برای رفع نیاز کشور و استان شده و امروز شاهد صادرات بسیاری از این محصولات به خارج از کشور هستیم. علاوه بر اقدامات حوزه تولید، فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های زیست‌محیطی از جمله تصفیه پساب فاضلاب‌های صنعتی شهرک‌های صنعتی انجام شده که در نتیجه آب شهرک‌های صنعتی از استحصال پساب فاضلاب و تصفیه آن تامین می‌شود.

سواری تصریح کرد: علاوه براین یکی از اخبار خوب، بهره‌وری بالایی است که در شهرک‌های صنعتی استان محقق شده است؛ به طوری که در شهرک‌های صنعتی اصفهان به طور متوسط به ازای هر لیتر آب ۲۰۰ نفر شاغل شده‌اند و این در حالی است که در شهرک‌های صنعتی کشور این عدد به ازای هر لیتر ۵۰ تا ۶۰ نفر است و این یعنی بهره‌وری در شهرک‌های صنعتی اصفهان، ۴ برابر کشور است.

مطالعات برای سه شهرک جدید در اصفهان

وی عنوان کرد: در هر شهرستان اصفهان نزدیک به سه ناحیه صنعتی وجود دارد و و با توجه به درخواست‌ها در استان، سه شهرک جدید صنعتی جزء اهداف شرکت‌ شهرک‌های صنعتی بوده است که از جمله آن می‌توان به شهرک صنعتی رنگ‌سازان اشاره کرد. هم‌اکنون مطالعه این سه شهرک تخصصی در حال انجام است و به‌زودی مراحل بعدی ایجاد این شهرک‌ها آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان بیان کرد: یکی از چالش‌های موجود طی ماه‌های گذشته، قطعی برق در شهرک‌های صنعتی اصفهان است که موجب تعطیلی یک روز در هفته بسیاری از واحدهای صنعتی شده است و در نتیجه بسیاری از کارفرمایان را برای پرداخت حقوق کارگران دچار مشکلاتی کرده است.

وی گفت: نبود نیروهای حرفه‌ای کار و پرورش نیافتن این نیروها طی سال‌های گذشته یکی دیگر از چالش‌های شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی است که امیدواریم این موضوع با برنامه‌ریزی سازمان‌های مسئول برای افزایش آموزش‌های تخصصی حل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =