• ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
  • کد خبر: 41391
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

در حالی که ابتدای هفته گذشته قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی ورود کرد و در طول هفته در محدوده ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت، تمایلی نیز برای برگشت به کانال پایین‌تر از خود نشان نداد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، در حالی که ابتدای هفته گذشته قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی ورود کرد و در طول هفته در محدوده ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت، تمایلی نیز برای برگشت به کانال پایین‌تر از خود نشان نداد. در آخرین روزهای هفته گذشته موجی از اخبار سیاسی مبنی بر تقویت احتمال توافق در آینده‌ای نزدیک میان ایران و آمریکا روانه بازار شد. سیگنال‌های سیاسی اگر چه اثر گذشته را بر بازارهای مالی ندارد اما عقب‌نشینی‌های کوتاه‌مدت را شامل حال دلار می‌کند.

کاهش قیمت‌ها در روز جمعه

جمعه، ۲۰ مرداد، با وجود تعطیلی بازار ارز، معاملات در بازار پشت‌ خطی حاکی از کاهش قیمت دلار و برگشت به کانال ۴۸ هزار تومانی بود. به نظر می‌رسد قیمت دلار در شروع آخرین هفته مرداد، متاثر از سیگنال‌های سیاسی که روانه بازار می‌شود با کاهش قیمت آغاز به کار کند.

کارشناسان اقتصادی همواره بر فنر فشرده دلار توسط سیاست‌گذار تاکید می‌کنند. فنری که رئیس کل بانک مرکزی به آن اعتقادی ندارد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۵۶ تومان عرضه شد و ۱۳ تومان افزایش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش، با رقم ۳۷ هزار و ۵۸۵ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز پنجشنبه اسکناس یورو در بازار آزاد با افزایش ۷۵۰ تومانی در کریدور ۵۰ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۵۴ هزار و ۷۶۷ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۱۰۰ تومانی با قیمت ۴۵ هزار و ۳۸۷ تومان رسید. یوروی حواله نیز با کاهش نزدیک به ۱۰۰ تومانی با رقم ۴۱ هزار و ۲۶۱ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله روز پنجشنبه ۷۰ تومان افزایش داشت و با رقم ۱۳ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۳۷ تومان مبادله شد و افزایش سه تومانی داشت. اسکناس درهم نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۲۶۱ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =