چهارمین شب از سوگواری خانواده فولادمبارکه برای سید شهیدان از دریچه دوربین ایراسین

حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون گفت: یکی از شئونی که باید به آن در تربیت توجه شود افزایش تاب‌آوری فرزندان در برابر اتفاقات و افزایش صبر است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، چهارمین شب از ویژه‌برنامه سوگواری سیدالشهدا و یاران شهیدشان، یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مدیران، کارکنان، بازنشستگان، خانواده‌های کارکنان و بازنشستگان فولاد مبارکه و عموم مردم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام تراشیون کارشناس برجسته مسائل خانواده در دومین شب حضور خود در این محفل پیرامون دغدغه خانواده‌ها برای تربیت فرزند اظهار کرد: تربیت نسل خوب یکی از دغدغه‌های پدر و مادرها در خانواده است که برای تحقق این اتفاق باید پدر و مادر تقسیم کار کنند و دراین‌بین مادر نقش مربی دارد.
وی گفت: مادری که می‌خواهد مربی باشد نباید ذهنش درگیر حاشیه‌ها باشد و تمرکزش باید تنها روی تربیت باشد. تمرکز بر تربیت یعنی مادر باید وقت‌گذاری بیشتری در خانواده داشته باشد و دانش خود را درزمینهٔ تربیت بالا ببرد. به‌عبارت‌دیگر موضوعات تربیتی باید به اولویت اصلی مادر تربیت شود و برای آن هزینه زمانی و مالی کند. تربیت نیازمند دانش است و به همین خاطر مادران باید درزمینهٔ مطالعه مسائل تربیتی به‌طورجدی مطالب گوناگونی را مطالعه نموده و در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند. اهمیت این موضوع در این است که والدین با پیچیده‌ترین موجود عالم یعنی انسان روبرو است.
این کارشناس مسائل خانواده افزود: نباید فراموش کنیم که نسل کنونی و دنیای امروز متفاوت با نسل‌های گذشته و زندگی آن‌هاست لذا باید پدرها و مادرها هرلحظه را برای تربیت مغتنم دانسته تا فرزندانی موفق را به جامعه تحویل دهند.

افزایش تاب‌آوری؛ مأموریتی مهم برای تربیت فرزندان در بستر خانواده

وی خاطرنشان کرد: یکی از شئونی که باید به آن در تربیت توجه شود افزایش تاب‌آوری فرزندان در برابر اتفاقات و افزایش صبر است. بسیاری از بزرگان نظیر شهید سلیمانی به خاطر شرایط تربیتشان، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و مشکلات را سرلوحه کار خود قرار داده‌ بودند و به لطف الهی و به خاطر کسب چنین فضایلی به مقام شهادت نائل شده و در طول حیات خود موفقیت‌های زیادی را کسب کردند.
تراشیون تصریح کرد: مادران و پدران برای افزایش تاب‌آوری کودکان خود باید برنامه‌ریزی کنند و تا فرزندانشان بتوانند در روزگار سخت بر مشکلات پیروز شوند. در گذشته این مفاهیم به فرزندان از کودکی آموزش داده می‌شده و حتی تا هنگام ازدواج و بعدازآن، دختر و پسر تحت هدایت و نظارت پدر و مادر بوده‌اند تا در زندگی استقامت خود را حفظ کنند.
وی تأکید کرد: رسانه‌ها یکی از موانع تمرکز بر این موضوعات تربیتی است و تجربه نشان می‌دهد که دوری از علم و مطالعه کتاب به خاطر حکمفرما شدن رسانه بر جامعه است؛ چراکه به گفته دانشمندان سرعت انتقال رسانه به‌مراتب بیشتر از کتاب است که درمجموع با توجه به این نکات و نکات دیگر تا حدی می‌توانیم به تربیت ایده‌آل و مدنظر دین نزدیک شویم.

به گزارش ایراسین، برگزاری هیئت نوجوانان با حضور میهمانان ویژه و برپایی غرفه‌های فرهنگی ازجمله نذر آب، پویش‌های مختلف ازجمله کتاب‌خوانی و برپایی مهدکودک از دیگر برنامه‌های ویژه امسال است. نکته قابل‌توجه، انجام خدمات هیئت ازجمله کفشداری، سقایی، غرفه‌داری، نظافت و قرائت اذان و اقامه توسط نوجوانان و سایر اعضای خانواده بزرگ فولاد مبارکه به‌صورت داوطلبانه است. یکی از نکات قابل‌توجه شب چهارم، حضور محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در بین عزاداران و بازدید از بخش‌های مختلف این ویژه‌برنامه بود.

وی در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد فعالیت‌های فولادمبارکه در عرصه‌های مختلف ازجمله مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: فولاد مبارکه در کنار تولید، توسعه، نوآوری و فناوری، سرمایه‌های انسانی و دیگر حوزه‌ها، سیاست‌هایی را اتخاذ کرده که هدف همه این‌ها شکوفایی استعدادهای خانواده بزرگ فولاد مبارکه است. ما نمی‌توانیم بدون توجه به ارزش‌ها و سرمایه‌های انسانی، دستاوردهای ارزشمندی را داشته باشیم. هر چه امروز به دست آورده‌ایم حاصل تلاش‌های سرمایه‌های انسانی است که جزء بزرگ‌ترین سرمایه‌های فولاد مبارکه محسوب می‌شوند.

وی گفت: اگر نیروی انسانی موفقی را نیاز داریم باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و امروزه، جدا نمودن نیروی انسانی از خانواده‌ها و دغدغه‌های کارکنان در این زمینه کاملاً بی‌معناست. لذا یکی از رویکردهای فولاد مبارکه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای خانواده کارکنان و بازنشستگان است تا با برنامه‌ریزی مدون در این زمینه، وقت‌گذاری بیشتری توسط کارکنان برای خانواده‌ها اتفاق افتد.

طیب‌نیا افزود: برنامه این شب‌ها یکی از این سلسله برنامه‌هاست که همه کارکنان و بازنشستگان فولاد مبارکه برای حضور در این برنامه دعوت‌شده‌اند تا گرد هم جمع شده و با محور قرار دادن عزاداری امام حسین که موردعلاقه همه ما است فرهنگ دینی، اخلاق و آموزش‌های موردنیاز خانواده نیز گسترش یابد.

افزایش تاب‌آوری؛ مأموریتی مهم برای تربیت فرزندان در بستر خانواده

این برنامه از پنجشنبه ۱۲ مردادماه به مدت ۵ شب از نماز مغرب و عشاء در مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان پذیرای عموم مردم است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، «راه بهشت» ویژه‌برنامه سوگواری شهسوار آفرینش حضرت اباعبدالله الحســین (ع) هرساله در دهه دوم ماه محرم به همت کارکنان شرکت فولاد مبارکه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =