• ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
  • کد خبر: 40998
  • readingTime: ۱ دقیقه
وزیر نفت پیشنهادی رئیسی

وزیر نفت گفت: آغاز عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته‌های آتی با حضور رییس‌جمهور انجام خواهد شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته‌های آتی با حضور رییس‌جمهور آغاز خواهد شد.

به گفته اوجی، این آخرین فاز دریایی پارس جنوبی است و تماماً در دولت سیزدهم انجام شده و سه سال زودتر از برنامه، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین گفت: ادغام کارت های سوخت با کارت های بانکی به صورت پایلوت در یکی از جایگاه های پمپ بنزین در حال آزمایش است.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای این تغییر، قیمت بنزین افزایش خواهد یافت؟ بیان کرد: نه خیر؛ این کار در قیمت بنزین اثری ندارد و امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌ها به‌صورت فراگیر کارت سوخت بانکی نهایی شود.

اوجی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت نفت در خلیج فارس همکاری‌های مشترکی در حوزه نفتی دارد و با تفاهم‌های انجام‌شده بهره‌برداری از آن در حال انجام است. درباره میدان آرش نیز به کشور کویت اعلام کردیم که مانند سایر میادین مشترک این آمادگی را داریم تا از این میدان به‌صورت مشترک بهره برداری کنیم و آن را حق جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم. اگر کشور کویت علاقه‌ای به این همکاری ندارد، ما تکلیف خود را می‌دانیم و ذره‌ای از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

وی درباره جمع‌آوری گازهای مشعل نیز بیان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات مثبتی را برای جمع‌آوری گازهای مشعل انجام دادیم؛ البته این گازها همراه با تولید نفت و میعانات نفتی و پالایشگاه‌های گازی استخراج می‌شوند. در وزارتخانه همه پروژه‌های گازهای مشکل تعیین تکلیف شده‌اند و برنامه‌ریزی لازم در این‌باره انجام شده و در این مدت دو پروژه به بهره‌برداری رسیدند. با برنامه‌ریزی‌ای که وزارت نفت انجام داده، بنا داریم گازهای مشعل که همراه میادین است تا پایان دولت سیزدهم جمع‌آوری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =