دفاع مقدس

به‌یقین به ثمر نشستن درخت انقلاب و صدور گفتمان نظام جمهوری اسلامی ایران به اقصی نقاط گیتی، حاصل فداکاری‌های ملتی آزاده و مبارز است که همچون سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش، عزت را بر مصلحت ترجیح دادند، حماسه آفریدند و با ارزانی جان و مال و خانواده‌شان و تحمل روزهای سخت جانبازی و اسارت و دوری از وطن، نام خود را در تاریخ جاودانه ساختند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: خسارت‌های جنگ هشت‌ساله تحمیل‌شده به جمهوری اسلامی گرچه زیان‌بار و جبران‌ناپذیر بود و سرمایه‌های انسانی بسیاری را از ملت شریف ایران گرفت و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد، اما در تداوم قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، درس‌ها، نکات و روش‌های بسیاری را برای تداوم مسیر تقابل جبهه حق علیه باطل نشان داد و این نکته را مجدد به اثبات رساند که تنها راه پیروزی در میدان مبارزه، مقاومت، پایداری در راه آرمان‌ها و ارزش‌هاست.

ایثارگران و خانواده معزز ایشان به‌یقین ذخایر ارزشمند و گران‌قدر انقلاب اسلامی ایران هستند که با تأسی به آموزه‌های دین مبین اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع)، جان و مال خود را در راه خدمت به دین و میهن فدا کردند. اینان با غیرت، شجاعت و فداکاری، رنج فراق، فقدان، بیماری و اسارت را به جان خریدند و با وجود تحمیل هجمه‌ها و فشارهای روانی، روحی و جسمی، بر تصمیم الهی خود استوار ماندند و ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب اسلامی پا پس نکشیدند.

آمارهای دوران دفاع مقدس به‌روشنی مقاومت مثال‌زدنی ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهی و فشار و زورگویی را آشکار می‌کند؛ ۲۳۳ هزار شهید، ۵۲۰ هزار مجروح، بیش از ۴۰ هزار اسیر و ۶ هزار مفقود جاویدالاثر تنها بخشی از هزینه‌ای است که ایران اسلامی برای تحقق آرمان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت؛ جنگی نابرابر که همچون قیام عاشورا، مظلومیت حق در مقابل ظلم را به نمایش گذاشت و سندی روشن از ایثار و ازخودگذشتگی ایرانیان مسلمان در دفاع از دین و کیان کشور را در تاریخ به ثبت رساند.

به‌یقین به ثمر نشستن درخت انقلاب و صدور گفتمان نظام جمهوری اسلامی ایران به اقصی نقاط گیتی، حاصل فداکاری‌های ملتی آزاده و مبارز است که همچون سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش، عزت را بر مصلحت ترجیح دادند، حماسه آفریدند و با ارزانی جان و مال و خانواده‌شان و تحمل روزهای سخت جانبازی و اسارت و دوری از وطن، نام خود را در تاریخ جاودانه ساختند.

رزمندگان اسلام در دوران پس از پیروزی در جنگ هشت‌ساله نیز همچنان در نبردی نابرابر، فشارهای ظالمانه بسیاری را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی تحمل نمودند و باز هم با اتکا به قدرت الهی و ایمان به وعده پروردگار، با عزم و اراده بی‌مانند، بر فشارها و تحریم‌ها غلبه کردند و مسیر خود را در عرصه تولید، اشتغال، خودکفایی و خوداتکایی برای ساختن میهن اسلامی ادامه دادند تا اسناد ماندگاری از توفیقات جبهه حق علیه باطل در نبرد اقتصادی به ثبت برساندند.

شرکت فولاد مبارکه در دوران‌های مختلف تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی، بر حقانیت گفتمان انقلاب اسلامی ایران تأکید داشته و برای دفاع از عزت دین و کیان میهن، تلاش کرده است. کارنامه رزمندگان صدیق انقلاب اسلامی در این شرکت، سندی روشن از حق‌خواهی و بردباری در مسیر دست‌یابی به آرمان‌های اسلامی و ملی است و تقدیم ۲۳ شهید در دوران دفاع مقدس و حضور ۶۹ آزاده سرافزار، ۶۱۰ جانباز معزز، ۳۲۰۳ رزمنده دوران دفاع مقدس و حضور مؤثر فرزندان، برادران و خواهران معزز و مکرم شهدا، گواه روشن حرکت این شرکت در مسیر سربلندی ایران اسلامی است.

هجمه نظام سلطه بر ایران در سال‌های اخیر بیش از پیش شدت یافته و جنگی نابرابر در حوزه اقتصاد و صنعت برای تخریب آرمان و تضعیف اراده ملت برپا کرده که با مدد الهی و همت و اراده رزمندگان اسلام در جبهه نبرد اقتصادی، دستاوردهای بسیاری در عرصه تولید، خودکفایی، بومی‌سازی و استقلال حاصل شده است.

هفتم مردادماه که با ایام مصیبت دردناک اسارت اهل‌بیت تقارن یافته، به احترام اسیران دوران دفاع مقدس و مفقودان جنگ هشت‌ساله روز تجلیل از اسرا و مفقودان نام‌گذاری شده و جا دارد از ایشان و خانواده معززشان که ذخیره راهبردی و پرچم‌داران صبر و استقامت زینبی و مبلغان فرهنگ و تاریخ مقاومت ملت ایران در تاریخ معاصر هستند به نحو شایسته تکریم و تعظیم نماییم و فداکاری‌های این عزیزان و خانواده‌های مکرم ایشان را فراموش نکنیم.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =