تولیدی

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: امروز جایگاه افرادی که در تولید ثروت در کشور نقش‌آفرینی می‌کنند به خوبی تبیین نشده است و در این زمینه نیازمند گفتمان‌سازی هستیم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، حمیدرضا غزنوی دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران، در خاتمه مراسم رونمایی از مستند اقتصادی- صنعتی «مرز باریک»، همچنین نماد و پوسترهای کارآفرینی در محل خانه هنرمندان ایران در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور، نبود گفتمان پیشران‌های اقتصادی است؛ باید در استراتژی‌های صنعتی‌مان تجدیدنظر کرده و زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی این مهم را نیز فراهم کنیم.

وی بیان‌داشت: امروز جایگاه افرادی که در تولید ثروت در کشور نقش‌آفرینی می‌کنند به خوبی تبیین نشده است و شاهدیم در برخی موارد افکار عمومی حتی علیه پیشران‌های اقتصادی است و میدان به آنها داده نمی‌شود؛ این در حالی است که در کشورهای پیشرفته صنعتی، از مقبولیت و محبوبیت بالایی برخوردارند.

غزنوی تصریح‌کرد: همین مساله سبب می‌شود تا نتوانیم فضا را برای پیشقراول شدن پیشران‌ها در فعالیت‌های اقتصادی کشور فراهم کنیم؛ بر همین اساس لازم است تا با کار رسانه‌ای و فرهنگی به اصلاح ذهنیت‌ها بپردازیم.

وی خاطرنشان‌کرد: مجمع کارآفرینان ایران در تلاش است تا با خلق آثار هنری، گفتمانی را در جامعه ایجاد کند تا ارزش واقعی ثروت‌آفرینان و کسانی که رفاه بیشتری در جامعه ایجاد می‌کنند، بیشتر شناسانده شود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: امروز بهترین کار خیر در کشور، اشتغال‌آفرینی و تولید ثروت است و به‌ویژه در موضوع ارزآوری، همین پیشران‌های اقتصادی هستند که نقش مهمی ایفا می‌کنند.

گفتمان‌سازی برای تقویت پیشران‌های اقتصادی در کشور نیاز است

وی با اشاره به رونمایی از نماد کارآفرینی با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنی چند از کارآفرینان و هنرمندان، یادآور شد: این اثر هنری برگرفته از نماد «آرش کمانگیر» است که اسطوره و سرباز وطن بود و به اعتقاد ما، پیشران‌ها نیز از نظر اقتصادی اسطوره‌اند و از مرزهای اقتصادی کشور حفاظت می‌کنند.

غزنوی، از برنامه ریزی برای توسعه این نماد در شهرهای مختلف کشور با همکاری وزارت کشور خبر داد و گفت: در تلاشیم برخی میادین شهرها به نام کارآفرینان و با این نماد مزین شود و معتقدیم این اثر هنری می‌تواند در گفتمان‌سازی موثر باشد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای رونمایی از ۱۰ مستند دیگر به‌ویژه مستند «ابرکارخانه‌داران ایران» در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در این مستندها به‌دنبال امیدآفرینی هستیم، چراکه ابرکارخانه‌دارانی داریم که توان صادرات کالای باکیفیت ایرانی به ده‌ها کشور را دارند و لازم است هرچه بیشتر به جامعه معرفی شوند تا فعالیت‌های آنان در مسیر ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی تقویت شده و توسعه داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =