واردات خودرو

علیرضا جلوانی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان گفت: واردات اتومبیل‌های کارکرده تاثیر بزرگی بر بازار خودرو می‌گذارد و آن چیزی نیست جز کاهش چشمگیر قیمت‌ انواع خودروهای داخلی و مونتاژی. مردم منتظر کاهش قیمت خودرو باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار خودرو هفته آخر تیرماه را با شرایط عجیبی آغاز کرد، قیمت‌ بعضی مدل خودروها افزایش پیدا کرد و مدل‌های دیگر مانند محصولات مونتاژی یا روند باثباتی داشتند یا با اندکی کاهش قیمت مواجه شدند. بررسی‌های میدانی از بازار آزاد نشان می‌دهد قیمت خودروهای ایران‌خودرو روز گذشته سوار بر مدار صعودی شدند؛ برای نمونه قیمت سورن‌پلاس و پارس ال‌ایکس به ترتیب با افزایش دو و سه میلیون تومانی به ۵۷۷ و ۶۱۸ میلیون تومان رسید و تارا اتوماتیک با قیمت ۸۱۷ میلیون تومان یعنی رشد پنج میلیون تومانی در بازار معامله ‌شد. در این‌ میان محصولات سایپا ثبات قیمت خود را حفظ کردند و پراید ۱۱۱ به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی ایرانی بدون هیچ نوسانی با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

روند قیمت‌ها در بازار خودروهای مونتاژی متفاوت با محصولات ایران‌خودرو و سایپا بود و قیمت تعدادی از محصول پرفروش چینی با کاهش مواجه شد. روز گذشته لاماری ایما مدل ۱۴۰۲ با حدود ۳۰ میلیون تومان نزول پرچم‌دار کاهش قیمت در بازار خودرو بود و با بهای یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد خریدوفروش شد. سپس ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ پرو و فیدلیتی پرایم پنج‌نفره هرکدام ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت تجربه کردند و به ترتیب ۹۸۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

فعالان بازار عقیده دارند تبدیل طرح واردات خودروهای وارداتی به قانون در روز شنبه ۲۴ تیرماه باعث شد تا بازار چهره‌ متفاوتی از خود نشان دهد؛ پیش‌ازاین در بیشتر هفته‌های اخیر قیمت خودرو ثابت یا نزولی بود ولی انتشار این خبر بازار را سردرگم کرد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد اکنون خریداران تمایلی به خرید خودرو ندارند تا تکلیف قیمت اتومبیل‌های دست‌دوم وارداتی مشخص شود. در مقابل اکثر فروشندگان خودروی خود را با قیمت پنج تا ۱۰ میلیون تومان کم‌تر برای فروش آگهی کرده‌اند علیرضا جلوانی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان درباره وضعیت فعلی بازار خودرو به خبرنگار ایراسین می‌گوید: طرح واردات خودروهای کارکرده روز گذشته توسط شورای نگهبان تائید و تبدیل به یک قانون شد که این موضوع تأثیر بزرگی بر بازار خودرو می‌گذارد و آن چیزی نیست جز کاهش چشمگیر قیمت‌ انواع خودروهای داخلی و مونتاژی.

جلوانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز مشخص نیست خودروهای خارجی کارکرده به چه صورت و با چه قیمتی وارد کشور می‌شوند ولی من معتقدم این اقدام دولت منجر به افزایش عرضه می‌شود. مردم منتظر کاهش قیمت خودرو باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =