عکس جدید فولاد مبارکه

ایران توانست طی ماه گذشته میلادی، رشد ۸.۸ درصد تولید فولاد را به ثبت برساند که در این بین شرکت فولاد مبارکه با رشد تولید محصولات فولادی، سهم ۳۳.۲ درصدی داشته است. در صورتی که طی ماه‌ گذشته، کشورهای تولیدکننده فولاد دنیا افت تولید ۵.۱ درصدی را تجربه کردند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: دغدغه مهم رهبر انقلاب، به‌ویژه طی دهه گذشته، رشد تولید و ارتقاء اقتصاد کشور بوده است که این دغدغه را می‌توان از انتخاب شعار سال‌های قبل، به خوبی متوجه شد. صنایع و معادن دو رکن مهم اقتصاد کشور به حساب می‌آید و شرکت‌های بزرگ در این حوزه، پیشتازان پیشرفت کشور هستند. در همین راستا گروه فولاد مبارکه علاوه بر دستیابی به رکوردهای قبلی، در تولید بسیاری از محصولات، رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند.

نکته قابل توجه در رسیدن به این رکوردها علاوه بر سیاست استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، افزایش کیفیت چشمگیر بسیاری از محصولات میانی و نهایی در این گروه بزرگ صنعتی بوده است. البته نباید فراموش کنیم که برخی از این دستاوردها، با رسیدن به رکوردهای کمی قبلی و علی‌رغم افزایش محدودیت‌هایی نظیر قطعی برق و گاز در فصول مختلف سال بدست آمده است.

۱۲ماه، پرتلاش برای ایران

شرکت فولاد مبارکه با افزایش ۳.۸ درصدی تولید گندله نسبت به سال گذشته، توانست زمینه‌ساز پایداری و رشد تولید این محصول در کشور شود. همچنین فولاد سنگان نیز با ثبت رکورد سالانه و افزایش حدود یک درصدی تولید این محصول، تأمین پایدار مواد اولیه بزرگ‌ترین فولادساز ایران را محقق کرد. مجموع تولید این ماده اولیه مهم در گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰، در مجموع ۱۰۷۲۶ هزار تن بود درحالی که تولید گندله در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۰۲۱ هزار تن رسید و با رشد ۲.۷ درصدی همراه بود.

گروه فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان در حوزه تولید آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۱ توانست در مجموع با رشد ۵.۳ درصدی تولید نسبت به سال قبل به تولید ۱۰۳۰۶ هزار تن آهن اسفنجی دست پیدا کند. آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه با افزایش ۶.۷ درصدی و فولاد سبا با افزایش ۳۴.۴ درصدی، از جمله ارکان مهم گروه فولاد مبارکه در تحقق رشد تولید در این گروه بزرگ صنعتی بودند.

اما این پایان اتفاقات خوب در فولاد مبارکه نبود. در حوزه تولید تختال نیز فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱، اتفاقات خوبی را رقم زد. این گروه توانست در ناحیه فولادسازی شرکت فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان، سه رکورد مهم را رقم بزند. افزایش ۷.۶ درصدی تختال در شرکت فولاد مبارکه، افزایش ۲۴.۸ درصدی در فولاد سبا و افزایش ۶.۸ درصدی در فولاد هرمزگان همگی باعث رشد حدود ۹.۷ درصدی تولید تختال در این گروه صنعتی شدند و این شرکت در مجموع در سال ۱۴۰۱ توانست ۱۰۲۴۷ هزار تن تختال را تولید کند درحالی که تولید تختال در سال ۱۴۰۰ در این شرکت ۹۳۳۸ هزار تن بود.

در زمینه تولید کلاف گرم نیز گروه فولاد مبارکه در مجموع ۷.۱ درصد رشد تولید را رقم زد. ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با رشد ۲.۱ درصدی و فولاد سبا با رشد ۲۹.۸ درصدی، ۶۵۸۸ هزار تن را کلاف گرم را برای استفاده در صنایع پایین دستی تولید کرد.

تأثیر رشد تولید فولاد مبارکه در ارتقاء جایگاه ایران در بین بزرگان دنیا

این تنها گوشه‌ای از افتخاراتی بود که در فولاد مبارکه طی سال ۱۴۰۱ رقم خورد. همچنین این شرکت در ارتقاء جایگاه ایران در بین کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد نقشی اساسی داشته است.

ایران توانست طی ماه گذشته میلادی، رشد ۸.۸ درصد تولید فولاد را به ثبت برساند که در این بین شرکت فولاد مبارکه با رشد تولید محصولات فولادی، سهم ۳۳.۲ درصدی داشته است. در صورتی که طی ماه‌ گذشته، کشورهای تولیدکننده فولاد دنیا افت تولید ۵.۱ درصدی را تجربه کردند.

در مجموع می‌توان گفت گروه فولاد مبارکه در عمل نشان داده است که پیگیر تحقق حداکثری شعار سال یعنی رشد تولید و مهار تورم است تا به نوبه خود با کمک به اصلاح وضع موجود، گام‌های مهمی را در زمینه اشتغال‌آفرینی، بهبود معیشت، ارتقاء صنعت و امیدآفرینی در جامعه بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =