براتی یادداشت

دهم تیرماه به‌عنوان روز صنعت و معدن، فرصت مغتنمی برای گرامیداشت تلاش و همت فعالان صنعت و معدن و تکریم متخصصان و فعالانی است که دل در گرو ساختن ایرانی آباد نهاده‌اند و با وجود تحریم‌های ظالمانه و کاستی‌ها، همواره با نشاط و امید و پویایی، به مسیر خود در راه استقلال، آزادی و رشد و توسعه اقتصادی میهن ادامه می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه: وجود ذخایر غنی معدن و تنوع آن موهبتی خدادادی است که کشور عزیز ما ایران از آن برخوردار است. در کنار آن، بهره‌مندی از نیروهای انسانی ماهر، متخصص و آموزش‌دیده در حوزه‌های صنعت و معدن، ایران را به بهشتی برای سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی تبدیل کرده و آینده روشنی را برای میهن و شکوفایی و جهش اقتصادی جلوه‌گر ساخته است.

معادن غنی در جغرافیای پهناور ایران اسلامی، ایران را در زمره ۱۵ قدرت معدنی جهان قرار داده و به استناد اکتشافات و ذخایر کشف‌شده و تخمین ذخایر بالقوه معدن، ۷ درصد از ذخایر معدنی جهان در این کشور قرار گرفته و نعمت‌های خدادادی بستر و زیرساخت برتری اقتصادی و صنعتی ایران را در منطقه و جهان هموار کرده است.

در این میان، صنعت کشور نیز از شرایط خوبی در ایران بهره‌مند است. اکتشاف و استخراج معادن و توسعه صنعت در زمینه‌های گوناگون صنعتی، از دیرباز در ایران متداول بوده و نمونه‌های باقی‌مانده ظروف و وسایل فلزی و حفاری‌های متعدد، نشانگر قدمت فعالیت‌های معدنی و صنعتی ایرانیان است.

علاوه بر این، ایران جزء کشورهایی بوده که از دهه‌ها پیش تا امروز، تدریس و تحصیل در رشته‌های مرتبط با معدن را پی گرفته و هم‌اکنون ده‌ها هزار نفر از متخصصان، مهندسان، تکنسین‌ها و کارگران در رشته‌های معدن و صنایع معدنی، متالورژی و دیگر رشته‌های مرتبط مشغول به فعالیت در حوزه صنعت و معدن و خلق ارزش، دانش و ثروت برای ساخت ایران اسلامی و رفاه و امنیت اقتصادی هستند.

صنعت فولاد در سال‌های اخیر به‌واسطه وجود مزیت رقابتی برخورداری از ذخایر معدنی و مواد اولیه و معادن سنگ‌آهن و همچنین سرمایه‌های انسانی متخصص و متبحر، رشد چشمگیری داشته و کشورمان را در زمره تولیدکنندگان برتر فولاد در جهان معرفی کرده و توفیقات بسیاری را در حوزه تولید، اشتغال‌زایی و رونق کسب‌وکار و توسعه پایدار رقم‌زده است.

نام‌گذاری روز دهم تیرماه به‌عنوان روز صنعت و معدن، فرصت مغتنمی برای گرامیداشت تلاش و همت فعالان صنعت و معدن و تکریم متخصصان و فعالانی است که دل در گرو ساختن ایرانی آباد نهاده‌اند و با وجود تحریم‌های ظالمانه و کاستی‌ها، همواره با نشاط و امید و پویایی، به مسیر خود در راه استقلال، آزادی و رشد و توسعه اقتصادی میهن ادامه می‌دهند.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه صنعت و معدن، نقش مؤثر، سازنده و کارساز در توسعه صنعت و معدن کشور ایفا می‌کند و تأمین و تولید قریب به یک‌سوم از فولاد کشور، تنها بخش عیان خدمت فولاد مبارکه برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی است.

توفیق دسترسی به معادن غنی سنگ‌آهن و تأمین نیازهای معدنی در داخل کشور و مزیت کشور در تأمین داخلی مواد اولیه، بازار مناسب مصرف داخلی و منطقه‌ای، قیمت مناسب انرژی و دسترسی به آب‌های آزاد، فرصت‌های خدادادی برای بهره‌مندی از مواهب الهی است که به ایران و ایرانیان اعطا ‌شده و اهمیت توجه ویژه به این مواهب و استفاده صحیح از آن را برای همه برنامه‌ریزان عرصه‌های کلان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری دوچندان می‌کند.

امروز فولاد مبارکه، به‌عنوان شرکتی سرآمد و پیشران در صنعت فولاد، بستر مناسبی برای تحول و شکوفایی در این صنعت رقم ‌زده و از شمال تا جنوب ایران و از شرق تا غرب و مرکز ایران اسلامی، ده‌ها هزار نفر از کارشناسان، متخصصان، کارکنان و کارمندان و کارگران گروه فولاد مبارکه در معادن، کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف، همت و عزم و اراده خود را به کار بسته‌اند تا ضمن تأمین نیاز داخلی، رونق تولید و شکوفایی اقتصادی را رقم بزنند و با خودکفایی در صنعت، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه، آرمان‌های انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشانند.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =