عکس جدید از فولاد مبارکه

ایران ما، با داشتن جوانان نخبه فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها، یکی از کشورهای جوان دنیاست که صنایع با استفاده از همین استعدادها، به روش‌های مختلفی از جمله استخدام از این ثروت‌های الهی استفاده می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: رشد تکنولوژی در کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا باعث شده تا رقابتی همه‌جانبه بین بنگاه‌های برتر درزمینهٔ سودآوری اتفاق بیافتد. در بسیاری از صنایع نظیر صنعت خودرو، تولید قطعات الکترونیکی پیشرفته، لوازم‌خانگی و... این رقابت‌ها بسیار تنگانگ است به‌نحوی‌که محصولات ازنظر تکنولوژی تولید بسیار شبیه یکدیگر هستند.

در اغلب موارد، نقطه تمایز این محصولات، نوآوری در طراحی جزئیات است که همین جزئیات، باعث متمایز شدن شرکت‌های تولیدکننده ازنظر سودآوری می‌شود. به‌عبارتی‌دیگر، از بین ارکان دیگر تولید نظیر تجهیزات، مواد اولیه، قطعات و... نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین عنصر یک سازمان در این زمینه مؤثر است و این تأثیر به‌قدری قابل‌اعتنا است که از نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه‌های انسانی یاد می‌شود.

سودآوری بر محور همین نوآوری‌ها شکل می‌گیرد و به همین خاطر امروزه بسیاری از صنایع دنیا، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در عرصه‌های مختلف برای حمایت از هسته‌های فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان، مقالات، پایان‌نامه‌های دانشجویی و... انجام داده‌اند؛ سرمایه‌گذاری‌هایی که درنهایت برای پرورش نیروی انسانی و تبدیل آن به سرمایه‌های سازمان صرف می‌شود.

دراین‌بین ایران ما، با داشتن جوانان نخبه فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها، یکی از کشورهای جوان دنیاست که صنایع نیز با استفاده از همین استعدادها به روش‌های مختلفی ازجمله استخدام و... از این ثروت‌های الهی استفاده می‌کنند.

فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد غرب آسیا و شمال آفریقا باسابقه بیش از ۳۰ سال تولید فولادهای تخت، یکی از مراکز مهم صنعتی-دانشی کشور است. این شرکت همواره توسعه سرمایه‌های انسانی را در دستور کار خود قرار داده که به همین خاطر توانسته است محصولاتی باکیفیت را بیشتر از ظرفیت اسمی خود تولید نموده و به صنعت کشور تزریق کند.

نیروهای دانشی این شرکت موفق شده‌اند نیازهای به‌روز صنایع کشور را به نحوی تأمین کنند که می‌توان گفت امروز کشور در بسیاری از محصولات فولادی خودکفا شده و دیگر محصولات وارداتی نیز طبق تقاضای بازار به‌زودی تولید می‌شوند.

خلق آینده‌ای بهتر به دست جوان ایرانی

فولاد مبارکه بدون اضافه نمودن تجهیز و استفاده از مشاوران خارجی توانسته است محصولات مهم و تأثیرگذار صنعت کشور ازجمله فولاد زنگ‌نزن، فولاد الکتریکی، فولاد کورتن، پایه‌های ویژه انتقال محصولات ترش و.... را تولید نموده و پارها اعلام کرده که می‌تواند نیازهای صنعت کشور را به دستان جوان ایرانی طراحی و به تولید برساند.

به‌علاوه بسیاری از کارشناسان این شرکت به خاطر تنوع موضوعات و تداخل صنعت فولاد با صنایع، یاری‌رسان شرکت‌های دیگر، هم در صنعت فولاد و هم در سایر صنایع هستند که این اتفاق، نقش فولاد مبارکه را در اقتصاد کشور، بی‌بدیل و ماندگار ساخته است.

همه این رویکردها که موجب سود آفرینی برای ذی‌نفعان شده مرهون سیاست فولاد مبارکه در توسعه سرمایه‌های انسانی و راهبردهای آموزشی این شرکت در بلندمدت است تا در مسیر خلق آینده‌ای بهتر، این شرکت نقش خود را به نحو شایسته‌تری برای تحقق صنعت بدون نفت با جهش تولید و اشتغال‌آفرینی ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =