خورشید گزدرازی

خورشید گزدرازی، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: متاسفانه کالاهای صادراتی ایران در حوزه مواد معدنی به صورت خام صادر می‌شود و فرآوری و تغییرات در کشور مقصد صورت می‌گیرد؛ این موضوع درباره صادرات خام سیمان، کیلنکر و سنگ‌های ساختمانی نیز مصداق دارد.

خورشید گزدرازی، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر و رئیس اتاق بازرگانی بوشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: موضوع صادرات مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر بسیار حائز اهمیت است و در چند سال اخیر، فولاد از جمله مواد خاص بوشهر بوده که به صورت مستمر و مرتب به قطر صادر شده است.

وی افزود: مطمئناً صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس با چالش‌ها، آسیب و هزینه‌هایی برای بخش خصوصی همراه خواهد بود. لذا برگزاری نشست‌های تخصصی در این زمینه می‌تواند سبب کاهش آسیب‌ها و در نهایت کاهش هزینه تمام شده کالاهای صادراتی شود و در صورت برقراری چنین شرایطی، شاهد توسعه بازار صادراتی در کشورهای مقصد خواهیم بود.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر عنوان کرد: قطر می‌خواهد برنامه جذب توریسم و توسعه صنعت گردشگری را تا سال ۲۰۳۰ دنبال کند؛ به همین منظور قطر ساخت و سازهای خود را آغاز کرده است.

خورشید گزدرازی تصریح کرد: متاسفانه کالاهای صادراتی ایران در حوزه مواد معدنی به صورت خام صادر می‌شود و فرآوری و تغییرات در کشور مقصد صورت می‌گیرد؛ این موضوع درباره صادرات خام سیمان، کیلنکر و سنگ‌های ساختمانی نیز مصداق دارد. امیدواریم کالایی با ارزش افزوده بالاتر صادر کنیم تا ضمن اشتغالزایی به ارزآوری در کشور کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =