• ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
  • کد خبر: 38893
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودرو مونتاژی

قیمت خودرو به‌دلیل نوسانات روز گذشته نرخ ارز، با نرخ‌های عجیبی معامله شد. برخی خودروها کاهش نسبتا بالا برخی افزایش اندک و برخی دیگر ثبات قیمتی را تجربه کردند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲، باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، با تغییراتی مواجه شد.

با نگاه به روند کلی بازار طی چند هفته اخیر، می‌توان متوجه شد که اکثر روزها، قیمت خودرو با کاهش روبه رو بود. اما امروز با وجود اینکه برخی خودروها دوباره کاهشی بودند، برخی دیگر نوسان روبه بالایی داشتند. این امر احتمالا به‌دلیل نوسانات روز گذشته نرخ ارز و نااطمینانی خریداران رخ داده باشد.

از سویی انتشار اخبار مربوط به آزادسازی واردات، به فشار فروش و کاهش قیمت‌ها می‌افزاید و از سوی دیگر با افزایش نرخ دلار در بازار آزاد، نااطمینانی نسبت به افزایش قیمت خودرو در خریداران بیشتر می‌شود و اقدام به خرید خودرو می‌کنند. بنابراین در برخی خودروها، کاهش قیمت و در برخی دیگر افزایش قیمت به‌چشم می‌خورد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ که روز گذشته کاهش ۵ میلیونی داشتند، امروز بدون تغییر قیمت مانده و به‌ترتیب در همان نرخ‌های ۳۲۵ میلیون تومان و ۳۴۵ میلیون تومان معامله شد.

کوییک S دنده‌ای با ۶ میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، سعی در کاهش اختلاف قیمتی خود با پراید داشت که تاحدودی موفق بود.

پژو ۲۰۷i دنده دستی جزو خودروهایی بود که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. این خودرو با ۱۹ میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان معامله شد.

تارا اتوماتیک اما بر خلاف ۲۰۷، افزایش قیمت را برگزید و با ۱۴ میلیون تومان افزایش، به نرخ ۷۶۱ میلیون تومان دست یافت.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی، شرایط کمی متفاوت‌تر بود. در واقع این بازار، افزایش قیمت کمتری نسبت به خودروهای داخلی تجربه کرد.

ام‌وی‌ام X۲۲ PRO، بار دیگر کاهشی شده و با ۳۵ میلیون تومان دیگر کاهش، به مبلغ ۹۱۵ میلیون تومان خرید و فروش شد.

بسترن B۳۰، از زمان انتشار اخبار مبنی‌بر آغاز تولید دوباره آن، با کاهش نسبتا شدیدی روبه‌رو بود، بار دیگر ۵۰ میلیون تومان تنها در یک روز کاهش داشت. به‌این ترتیب این سدان چینی، به نرخ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان معامله شد.

جک S۵ نیوفیس، اما شاید تنها خودروی مونتاژی بازار بود که با افزایش بسیار اندکی روبه‌رو شد. این کراس‌اوور کرمان موتور، با یک میلیون تومان افزایش، به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

کراس‌اوور SX۵ فرداموتورز، یکی از بیشترین کاهش در بین کل محصولات بازار را تجربه کرد. این خودرو با ۷۰ میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به کانال یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان سقوط کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خورو طی چند هفته اخیر، روزهای نزولی بسیاری را تجربه کرد. اما به باور بسیاری، صعود وحشتناک ماه‌های گذشته، با کاهش‌های چند میلیونی جبران نمی‌شود و باید بازهم کاهش یابد.

اما برخی دیگر بر این باورند که قیمت خودرو بیش از اندازه و غیر عادی درحال کاهش بوده و احتمالا این روند طی هفته آینده تغییر یابد. در حالی که مبالغ ۱۰۰ میلیونی حساب‌های وکالتی نیز از امروز آزاد شده و احتمال ورود این پول‌ها به بازار خودرو وجود دارد.

به‌هر حال باتوجه به تعطیلی پیش رو، باید منتظر روز شنبه ماند و روند بازار را از همان روز رصد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =