بازار مسکن

بررسی‌ آگهی‌های منتشرشده درسایت‌های آنلاین نشان می‌دهد بازار رهن و اجاره در محله بزرگمهر در سال جاری داغ شده است. درحال حاضر گزینه‌های متنوعی برای اجاره آپارتمان در این محله وجود دارد و دست مستاجران برای انتخاب باز است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی‌های میدانی حکایت از افزایش چشم‌گیر آگهی‌های اجاره آپارتمان در محله بزرگمهر در طول خردادماه سال جاری دارد و این افزایش عرضه باعث شده تا امروز بازار مسکن این محله تنوع بالایی داشته‌ باشد. بااین حال بزرگمهر محله ارزان‌قیمتی نیست و با پول رهن بعضی از آپارتمان‌ها در این محله می‌توان یک آپارتمان نقلی در شهرهای اطراف اصفهان خرید. براساس آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین املاک استیجاره‌ای بزرگمهر به سه دسته پایین‌رده یا اقتصادی، میان‌رده و بالارده یا لوکس تقسیم می‌شوند.

پایین‌رده‌های بزرگمهر

آپارتمان‌های اجاره‌ای پایین‌رده یا اقتصادی بزرگمهر در متراژ کم‌تر از ۸۰ مترمربع احداث شده‌اند که امکان رهن کامل و یا رهن و اجاره آن‌ها وجود دارد. آپارتمانی ۷۰ مترمربعی یک خوابه با رهن ۳۵۰ میلیون تومانی، ۶۰ مترمربعی یک خوابه با رهن ۳۸۰ میلیون تومانی و ۸۰ مترمربعی دو خوابه با رهن ۵۰۰ میلیون تومانی ازجمله آگهی‌های رهن کامل در محله بزرگمهر در طول خردادماه هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مالکان در این محله تمایل به دریافت ودیعه همراه با اجاره ماهانه به جای رهن کامل دارند؛ برای نمونه آپارتمانی ۸۰ مترمربعی دو خوابه با ۱۳۰ میلیون تومان ودیعه و هفت میلیون و ۸۰۰هزار تومان اجاره ماهانه به مستاجر سپرده می‌شود، یا آپارتمانی صفر ۶۸مترمربعی تک خواب با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه هشت میلیون تومان و خانه ویلایی ۸۰ مترمربعی تک خواب با رهن ۵۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه هشت میلیون تومان آگهی شده است. در بیشتر مشاهدات املاک میان‌رده بزرگمهر عمر ساختی بالاتر از ۱۰ سال دارند و تعداد املاک نوساز در این دسته انگشت‌شمار است.

میان‌رده‌های بزرگمهر

۲۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه رهن کامل یک آپارتمان میان‌رده با متراژ ۸۰ تا ۱۲۰ مترمربع در محله بزرگمهر است، البته با بودجه یک میلیارد تومانی می‌توان در شهرهای اطراف اصفهان مانند فولادشهر، بهارستان، شاهین شهر و ... یک ملک نقلی خرید! همچنین امکان اجاره یک ملک میان‌رده در این منطقه با ودیعه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه بالاتر از پنج میلیون تومان وجود دارد. خانه ویلایی ۹۰مترمربعی تک خواب با عمر بالاتر از ده سال با رهن کامل ۲۵۰میلیون تومان، آپارتمان نوساز ۱۲۰ مترمربعی دو خواب با رهن کامل یک میلیارد تومان، ۹۵ مترمربعی دو خواب با رهن ۳۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه شش میلیون تومان، ۱۱۰متر مربعی سه خوابه با رهن ۶۰۰ میلیون و اجاره ماهانه هشت میلیون تومان و ۱۲۰ مترمربعی دو خوابه شش سال ساخت با ودیعه ۲۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۱۴میلیون تومان ازجمله آگهی‌های رهن و اجاره املاک میان‌رده‌ محله بزرگمهر در ماه جاری هستند.

بالارده‌های بزرگمهر

اگر قصد اجاره یک ملک لاکچری و لوکس در محله بزرگمهر را دارید، به رهن چند صد میلیون تومانی تا بالاتر از میلیارد تومان نیاز است و باید ماهانه بیش از ۱۰ میلیون تومان اجاره بپردازید. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد آپارتمان‌های لوکس استیجاره‌ای بزرگمهر متراژ بزرگی یعنی بالاتر از ۱۲۰مترمربع دارند، به امکانات خوبی مجهز شده‌اند و عمر کمی دارند. همچنین بیشتر این آپارتمان‌ها بر خیابان اصلی بوده و از دسترسی راحتی برخوردارند. آپارتمانی ۱۹۰ مترمربعی سه خواب و دو سال ساخت با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۲۰ میلیون تومان، ۱۶۵ مترمربعی و نوساز با رهن ۹۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه هشت میلیون تومان با قابلیت تبدیل به رهن کامل یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی، ۲۳۰ مترمربعی چهار خواب نوساز و دارای امکانات لوکس با ودیعه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه شش میلیون تومان و خانه ویلایی ۵۰۰ مترمربعی و سه خواب بازسازی‌شده با رهن ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۲۵ میلیون تومان از لاکچری‌های بازار مسکن بزرگمهر در طول خرداد ‌ماه به‌شمار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =