• ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 38273
  • readingTime: ۱ دقیقه
صولت مرتضوی

وزیرکار با بیان اینکه استقبال از کالابرگ کم بود؛ گفت:دولت برای جذاب کردن کالابرگ الکترونیک و بهبود امنیت غذایی دهک‌های پایین درآمدی طرح ویژه‌ای دارد که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، سیدصولت مرتضوی، وزیرکار در درباره ندادن کالابرگ به مردم در زمان حذف ارز ترجیحی در پاسخ به سوال رئیس مجلس گفت: قانونگذار در شرایطی دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی کرد که زیرساخت کالابرگ الکترونیک آماده نبود.

وی با اشاره به تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب به مجالس شورای اسلامی بیان کرد: در نظر گرفتن شرایط اجراست و همچنانکه در دیدار اخیر مجلس فرمودند، قانون باید به شکلی نوشته شود که قابل اجرا باشد.

وزیر کار با اشاره به اینکه به هیچ وجه برای دولت قابل قبول نبود که ارز ترجیحی را حذف کند و با این توجیه که زیرساخت کالابرگ آماده نیست، جبرانی برای مردم در نظر نگیرد؛ افزود: بنابراین دولت برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی مردم، همزمان با اجرای حذف ترجیحی، رویکرد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را در پیش گرفت یعنی یارانه‌های معیشتی را چندین برابر کرد و یارانه نقدی ۳۰۰و ۴۰۰هزار تومانی به مردم اختصاص داد.

مرتضوی با بیان اینکه همزمان با پرداخت یارانه نقدی، کار آماده سازی زیرساخت کالابرگ آغاز شد، خاطر نشان کرد: در دی ماه سال ۱۴۰۱چهار استان به صورت نمونه و تا پایان سال قبل همه استانها به زیرساخت کالابرگ الکترونیک مجهز شدند. البته استقبال عمومی از طرح کالابرگ تاکنون بسیار کم بوده و مردم ترجیح می‌دهند از یارانه نقدی استفاده کنند.

به گفته وزیر کار، دولت برای جذاب کردن کالابرگ الکترونیک و بهبود امنیت غذایی دهک‌های پایین درآمدی طرح ویژه‌ای دارد که بر اساس این طرح که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد، به یارانه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و در مرحله بعد یارانه دهک‌های ۱تا ۳، در صورت استفاده از کالابرگ الکترونیک برای خرید اقلام غذایی مشخص، ۲۰درصد اضافه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =