• ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
  • کد خبر: 38191
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس قرمزپوش

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، هفتم خرداد) با ۵۴ هزار و ۱۹۸ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، بورس اوراق بهادار تهران این روزها روند رو به کاهش به خود گرفته، بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات امروز در یک روند کاملاً ریزشی قرار گرفته و با از دست دادن ۲.۳۴ درصد نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۰ هزار و ۶۷ میلیارد ریال معامله شد.

معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هرار و ۸۴۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۳۱ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۵۷۲ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۴۵۹ واحد و ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۴۲۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی‌پاد)، زامیاد (خرامیا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، بانک ملت (وبملت) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۲۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۹۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۷۳۷ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۳۰۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۲۸ هزار و ۵۱۵ نوبت بود.

بهار رز عالیس چناران (عالیس)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت سرمایه کذاری پویا (وپویا) و کلر پارس (کلر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

امروز نمادهای آریا ساسول، مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، انتخاب الکترونیک و جهان‌فولاد غدیر بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =