مسکن

بررسی آگهی‌های منتشر شده درپلتفرم‌های آنلاین از امکان رهن کامل یک آپارتمان نقلی با بودجه ۱۲۰ میلیون تومانی حکایت می‌کند. همچنین با ودیعه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه یکی دو میلیون تومانی می‌توان یک آپارتمان نقلی نوساز اجاره کرد. اغلب آپارتمان‌های نقلی اصفهان در متراژ ۶۰ تا ۶۵ مترمربعی احداث شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نوسانات قیمتی در بازار مسکن باعث شده تا رهن و اجاره در اصفهان بالا باشد؛ امروز املاک با رهن چند ‌صد میلیون تومانی به دست مستاجر سپرده می‌شود و یا نرخ اجاره در بیشتر محله‌های شهر از حداقل حقوق اداره کار بیشتر است. با این‌ حال بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد امکان رهن آپارتمان‌های نقلی یعنی ۶۰ تا ۶۵مترمربعی با دست‌کم ۱۲۰ میلیون تومان در اصفهان وجود دارد.

رهن کامل

گزارش‌ میدانی از بازار مسکن‌ بیانگر تقاضای زیاد برای رهن‌ کامل آپارتمان‌های نقلی ۶۰ تا ۶۵ مترمربعی است. مالکان این املاک کم‌تر حاضر به رهن کامل هستند و اجاره می‌خواهند. ازاین‌رو تعداد محدودی آپارتمان نقلی برای رهن کامل در پلتفرم‌های آنلاین آگهی شده است. درحال حاضر امکان رهن کامل یک آپارتمان ۶۰ تا ۶۵ مترمربعی با دست‌کم ۱۲۰ میلیون تومان وجود دارد. ولی این آپارتمان‌ها در مناطق دور از مرکزشهر مانند زینبیه، بهارستان و... قرار دارند؛ مانند آپارتمان تک خواب ۶۰ مترمربعی نوساز در زینبیه با رهن کامل ۱۲۰ میلیون تومان و آپارتمان تک خوابه ۶۵ مترمربعی در بهارستان با رهن کامل ۱۲۵ میلیون تومان.

رهن‌ کامل یک آپارتمان نقلی در بیشتر محله‌های اصفهان به بودجه‌ای بیشتر از ۱۲۰ میلیون تا یک میلیارد تومان نیاز دارد، برای مثال رهن کامل یک آپارتمان ۶۵ مترمربعی در خیابان بیست وچهارمتری و یا خیابان مولوی به بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی نیاز دارد. البته این دسته املاک قدیمی بوده و بنا در دهه ۷۰ یا ۸۰ احداث شده است. درمقابل اجاره‌ آپارتمان‌های نقلی با سن بنای کم‌تر دست‌کم به ۴۰۰ میلیون تومان رهن نیاز دارند؛ مثل آپارتمان ۶۲ مترمربعی در حکیم نظامی ساخت سال ۹۱ که با ۴۰۰ میلیون تومان برای رهن کامل آگهی شده است.

در محله‌های لوکس اصفهان آپارتمان‌های نقلی برای رهن کامل آگهی می‌شوند و هر چه ملک در محله لوکس‌تری باشد مقدار رهن نیز افزایش پیدا می‌کند و گاهی به بیش از یک میلیارد تومان می‌رسد؛ ازجمله این آپارتمان ها باید به آپارتمان نوساز ۶۰ مترمربعی تک خواب در محله مرداویج با رهن کامل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اشاره کرد. براساس بررسی‌های میدانی مالکان در محل‌های لوکس شهر کم‌تر راضی به ارائه تخفیف یا تبدیل رهن به اجاره می‌شوند.

رهن و اجاره

۱۰۰ میلیون تومان کم‌ترین قیمت رهن یک آپارتمان نقلی در اصفهان است، بررسی آگهی‌های رهن و اجاره در طول دو ماه ابتدایی سال نشان می‌دهد حداقل قیمت رهن یک آپارتمان ۶۰ تا ۶۵ مترمربعی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که تعداد آن‌ها چندان زیاد نیست. در کنار این پول رهن مقداری اجاره نیز وجود دارد که کف آن یک میلیون تومان است؛ مانند آپارتمان ۶۰ مترمربعی در آبشار و یا دولت آباد با رهن ۱۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه یک میلیون تومان و آپارتمان ۶۵ مترمربعی در محله رهنان با ودیعه ۱۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان.

طبق آگهی‌های منتشرشده در پلتفرم‌های آنلاین اغلب رهن‌ املاک نقلی در شهر اصفهان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که مستاجر باید اجاره نیز بپردازد؛ برای مثال در خیابان بزرگمهر ۶۲ مترمربعی با ۲۰۰ میلیون تومان رهن و اجاره یک میلیون تومانی آگهی شده است یا در محله ولیعصر آپارتمان تک خواب ۶۰ مترمربعی با رهن ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ۳۰۰ هزار تومانی سپرده می‌شود.

املاک نقلی لوکس‌ اصفهان نیز با اجاره‌ ماهانه چند میلیون تومانی آگهی می‌شوند؛ برای نمونه اجاره آپارتمانی ۶۵ مترمربعی در بهار آزادی با ویوی کوه صفه به ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه هفت میلیون تومانی نیاز دارد و یا آپارتمان دو خواب ۶۵ مترمربعی با ۳۵۰ میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه سه میلیون تومان آگهی شده است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مالکان به دریافت پول رهن علاقه کم‌تری داشته‌ و حاضر به تبدیل رهن به اجاره ماهانه هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا شاهمرادی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    خدا قوت. مطالبتون خیلی مفیده برای ما قشر مستاجر که درطول روز دغدغه‌ها فرصت جست‌وجو نمیده و مجبوریم موقعه قرارداد تن به کرایه‌های سنگین بدیم‌.سپاس فراوان با چاپ این مطالبتون ما زمان کمی می‌ذاریم و می فهمیم تو شهر چه خبره. انشاا… که اوضاع با فرج اقا امام زمان درست بشه و شماهم مطالب از ارزانی چاپ کنید. مجدد خدا قوت خدا
  • زهرا شاهمرادی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    خدا قوت. مطالبتون خیلی مفیده برای ما قشر مستاجر که درطول روز دغدغه‌ها فرصت جست‌وجو نمیده و مجبوریم موقعه قرارداد تن به کرایه‌های سنگین بدیم‌.سپاس فراوان با چاپ این مطالبتون ما زمان کمی می‌ذاریم و می فهمیم تو شهر چه خبره. انشاا… که اوضاع با فرج اقا امام زمان درست بشه و شماهم مطالب از ارزانی چاپ کنید. مجدد خدا قوت خدا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =