معصومه پاشایی

معصومه پاشایی بهرام، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در آیین پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: باید برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، فولاد سازان تلاش کنند تا نیازهای صنایع مختلف کشور تامین و مشکلات آنها به حداقل برسد، چون واردات برخی از محصولات فولادی ممنوع شده است و در این زمینه تعامل و همکاری فولاد مبارکه با تمام صنایع داخلی کشور بسیار ضروری است.

معصومه پاشایی بهرام، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور در غرفه فولاد مبارکه در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین افزود: مجلس شورای اسلامی یک پشتیبان مهم برای رونق کسب و کار در زنجیره صنایع مختلف است تا از هرگونه خام‌فروشی جلوگیری و با صادرات محصولات داخلی، ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشور کند.
وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات صادر کنندگان و تولیدکنندگان همواره وضعیت آنها را رصد می‌کند تا تولیدکنندگان دغدغه ارزی نداشته باشند؛ در غیر این صورت ما وارد یک سیکل خودتحریمی خواهیم شد و این می‌تواند به تولید داخلی نیز ضربه بزند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تامین ماشین آلات و قطعات اگر به موقع انجام نشود؛ روزانه میلیاردها تومان به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور خسارت وارد خواهد کرد.
وی گفت: نظر ما این است که با تشکیل وزارت بازرگانی این وزارتخانه فقط به بازرگانی داخلی ورود کند و نباید اجازه دهیم که با واردات بی رویه تولید داخلی لطمه ببیند.
پاشایی بهرام در عین حال یادآور شد: به زودی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی لایحه تشکیل این وزارتخانه را بررسی می‌کند و نظر خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد کرد.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: واقعا ظرفیت‌های صادراتی ایران بسیار بالاست و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و با دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات محصولات داخلی تلاش‌های همه جانبه انجام شود.
پاشایی بهرام بیان کرد: ما باید برای ارائه توانمندی‌های صادراتی ایران همانند اکسپو سایر کشورهای جهان به تبلیغات توجه جدی داشته باشیم و امیدواریم با تبلیغات شاهد حضور جهانیان در اکسپوهای بعدی توانمندی‌های صادراتی ایران باشیم و انتظار داریم سفرهای اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به برخی از کشورهای جهان، بازارهای صادراتی محصولات ایرانی را توسعه دهد.
وی در خصوص فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز گفت: فولاد مبارکه یکی از بزرگترین هلدینگ‌ها و صنایع مهم کشور است و ۷۰۰ تا ۸۰۰ صنعت داخلی به فولاد مبارکه وابسته هستند و باید دولت و مجلس برای حل مشکلات این شرکت و سایر صنایع کشور ورود کند تا با تولید محصولات کیفی صنایع بتوانند نیازهای شرکت‌های کوچک را به خوبی و به موقع تامین کند.
وی گفت: گاها برخی از صنایع داخلی از کیفیت تولید محصولات فولادی گله دارند؛ لذا باید برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، فولاد سازان تلاش کنند تا نیازهای صنایع مختلف کشور تامین و مشکلات آنها به حداقل برسد؛ چون واردات برخی از محصولات فولادی ممنوع شده است و در این زمینه تعامل و همکاری فولاد مبارکه با تمام صنایع داخلی کشور بسیار ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =