بازار مسکن

بازار مسکن در بهار ۱۴۰۲ میزبان شمار زیادی آپارتمان برای فروش است و این افزایش عرضه باعث شده تا امروز بازار از تنوع بالایی برخوردار باشد. اگر قصد خرید آپارتمان اقتصادی در اصفهان را دارید، باید بودجه سه تا پنج میلیارد تومانی درنظر داشته باشید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی‌ آگهی‌های مندرج در سایت‌های آنلاین حکایت از افزایش فروش آپارتمان‌های اقتصادی در سال جدید دارد. این آپارتمان‌ها به سه دسته سه میلیارد تومان یا کمتر، بین سه تا چهار میلیارد تومان و بین چهار تا پنج میلیارد تومان تقسیم می‌شوند. آپارتمان‌های آگهی‌شده در رنج سه میلیارد تومان ‌برای خانواده‌های کم جمعیت یا افراد مجرد گزینه مناسبی است. درمقابل آپارتمان‌های بالاتر از چهار میلیارد تومان گزینه‌های مناسبی برای خانواده‌های چهارنفره یا بیشتر است.

پایین‌رده‌های اصفهان

سه میلیارد تومان بودجه مناسبی برای خرید یک آپارتمان در بسیاری از محله‌های شهر است. با این بودجه امکان خرید خانه‌های ۸۰ تا ۱۳۵ مترمربعی در مناطقی مانند خانه اصفهان، فلاطوری، رزمندگان، آتشگاه، کاوه و... وجود دارد. در بیشتر مشاهدات آپارتمان‌های نقلی و فروشی در این رنج قیمت نوساز بوده یا عمر ساخت پایینی دارند، البته با این بودجه می‌توان خانه‌های بزرگ ولی قدیمی نیز خرید. مشخصات شماری از املاک مسکونی سه میلیارد ‌تومانی اصفهان به قرار جدول زیر است:

محله

متراژ(مترمربع)

سن بنا (سال)

قیمت (تومان)

شهرک کاوه

۹۲

نوساز

دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون

آتشگاه

۹۰

۱۳

دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون

رزمندگان

۱۰۳

۱۰

دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون

فلاطوری

۹۰

۲

دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون

خانه اصفهان

۱۱۰

۲

سه میلیارد

زینبیه

۱۳۵

۹

سه میلیارد

میان‌رده‌های اصفهان

سه تا چهار میلیارد تومان پول خرید یک آپارتمان لوکس و مجهز در بسیاری از شهرستان‌های اطراف اصفهان است ولی در نصف‌جهان با چهار میلیارد تومان باید یک آپارتمان به اصطلاح میان‌رده خرید. بررسی میدانی آگهی‌های فروش خانه در اردیبهشت سال جاری نشان می‌دهد چهار میلیارد تومان پول خرید یک آپارتمان نقلی با عمر ساخت بالا در محله‌هایی مانند شیخ صدوق یا مشتاق است و یا می‌توان صاحب یک آپارتمان بزرگ‌تر با سن بنای کم‌تر از پنج سال در محله‌های بزرگمهر، شهرک ولیعصر، شهید کشوری و... شد. درمجموع تنوع آگهی‌های فروش آپارتمان با بودجه سه تا چهار میلیارد تومان در اصفهان بالاست که جزئیات تعدادی از آن در جدول زیر مندرج شده است:

محله

متراژ(مترمربع)

سن بنا (سال)

قیمت (تومان)

احمدآباد

۱۰۰

۴

سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون

شهر ولیعصر

۹۵

۲

سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون

شیخ صدوق شمالی

۸۰

۱۱

سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون

شهید کشوری

۱۱۸

۴

سه میلیارد و ۹۷۵ میلیون

بزرگمهر

۱۰۳

نوساز

چهار میلیارد

مشتاق

۷۰

۲۰

چهار میلیارد

بالارده‌های اقتصادی اصفهان

پنج میلیارد تومان قیمت آپارتمان‌های بالارده‌ اقتصادی در بیشتر محله‌های اصفهان است. این آپارتمان‌ها متراژ بزرگی یعنی بالاتر از ۱۰۰ مترمربع دارند. بررسی‌ های میدانی نشان می‌دهد آپارتمان‌های بالاتر از چهار میلیارد تومان در اصفهان به خصوص اگر عمر کمی داشته‌ باشند به امکانات خوبی مجهز شده‌اند و داخل آن طراحی زیبایی و مدرنی دارد؛ خانه‌هایی با عمر ساخت بالا نیزبازسازی شده‌اند. براساس آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین با پنج میلیارد تومان می‌توان در خاقانی، بلوار ملت، آپادانا، باغ دریاچه و... صاحب یک آپارتمان شد. همچنین امکان خرید خانه‌های ویلایی در این رنج قیمت در محله‌های متوسط اصفهان وجود دارد. مشخصات تعدادی از آپارتمان‌های پنج میلیارد تومانی اصفهان به شرح جدول زیر است:

محله

متراژ(مترمربع)

سن بنا (سال)

قیمت (تومان)

خاقانی

۶۰

نوساز

چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون

حکیم نظامی

۱۱۸

۹

چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون

باغ دریاچه

۱۲۰

۲۵

چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون

آپادانا

۱۱۰

۱۷

پنج میلیارد

بلوار ملت

۱۰۰

۱۸

پنج میلیارد

خاقانی

۱۰۱

۱۲

پنج میلیارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =