• ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
  • کد خبر: 37102
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه) بازار سهام، با ۳ هزار و ۶۵۱ واحد کاهش معادل ۱۴ صدم درصد به ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۸۰ واحد رسید.

به گزارش ایراسین، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بر خلاف روزهای گذشته چندان پر قدرت آغاز نکرد و همگام با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، بازار سرمایه نیز پرعرضه آغاز به کار کرد. اگرچه اقبال خریداران به سهام گروه بانکی و خودرویی بیشتر از مابقی سهام بازار بود، اما کلیت بازار نسبت به روزهای گذشته پر عرضه‌تر بود؛ بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۳۶۵۱ واحدی به ۲ میلیون ۵۱۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۱۰ هزار واحدی را تجربه کرد و توانست خود را به ارتفاع ۸۵۵ هزار واحد برساند.

گفتنی است سه نماد کچاد، فملی و فارس بیشترین تاثیر در شاخص کل بورس و سه نماد وسپهر، خاور و آریا بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس داشته اند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خرد در بازار امروز مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۲۳ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود.

در بازار بورس امروز ۲۳۵ نماد در محدوده‌ی مثبت و ۱۹۱ نماد در محدوده‌ی منفی و در بازار فرابورس ۱۹۱ نماد در محدوده‌ی مثبت و ۱۳۶ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با چهار هزار و ۶۲۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک‌هزار و ۳۱۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۹۰۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۸۰۳ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۵۹۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۲۷۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک‌هزار و ۸۵۳ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۴۶۰ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۲۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پرداخت پرداخت اللترونیک پاسارگاد (پی پاد)، بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر) و گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (پترول) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۴۳ واحد افزایش داشت و به ۳۱ هزار و ۹۶۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۳ میلیارد و ۸۴۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۶۸۵ هزار و ۴۲۳ نوبت بود.

بانک دی (دی)، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)،ایران خودرو دیزل (خاور) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل فرابورس ایران(فرابورس)، پتروشیمی ارومیه (شاروم) و پاکدیس (وسپهر) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود هزار و ۸۲۶ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، دی و خساپا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، خودرو و خساپا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

کچاد با افزایش ۷.۱۱ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، فباهنر نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =