• ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 36862
  • readingTime: ۱ دقیقه
صنعت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۳۲ هزار و ۸۵۵ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت این استان در سال گذشته اشتغال یافتند که معادل ۶۵ درصد تعهد از پیش اعلام شده بود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، امیرحسین کُمیلی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهانروز امروز اظهار داشت: تعهد اشتغال سال گذشته استان اصفهان ایجاد ۵۰ هزار و ۶۵۹ شغل در بنگاه‌های اقتصادی خرد و بزرگ و واحدهای صنعتی و تولیدی بود.

وی ادامه داد: ۵۷۲ پروانه بهره برداری در بخش صنعت استان اصفهان با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۷۶ هزار میلیارد ریال صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: همچنین ۹۴۷ فقره جواز تاسیس با پیش بینی اشتغال‌زایی ۲۹ هزار و ۶۶۸ نفر و ۷۵۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صادر شد.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۱۷۶ مصوبه سال گذشته در نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان به تصویب رسید که از این تعداد یک هزار و ۵۲۳ مصوبه اجرایی شده و ۶۵۳ مصوبه نیز در دست اجرا قرار دارد.

کُمیلی گفت: اصفهان از حیث تعداد پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده رتبه اول، از لحاظ اشتغال صنعتی رتبه دوم و از نظر سرمایه گذاری در این بخش، رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال مشخص شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۱ برای ۴۳۹ هزار و ۷۳۶ نفر اشتغال ایجاد کرده در حالی که تعهد این وزارتخانه ۴۲۲ هزار و ۴۰۹ نفر بوده است.

بیشترین اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت در استان‌های تهران با ۷۵ هزار و ۵۱ نفر، خراسان رضوی با ۴۴ هزار و ۹۹ نفر، اصفهان با ۳۲ هزار و ۸۵۵ نفر بوده است.

استان ایلام با ۱۸۷ درصد، البرز با ۱۴۷ درصد و فارس ۱۳۰ درصد بیش از تعهدشان اشتغال در بخش صنعت و معدن ایجاد کرده‌اند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =