باران

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش ۵ روزه باران در شمال‌غرب، غرب،‌ شرق، شمال‌شرق،‌ دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی از وزش باد شدید در تهران خبر داد.

به گزارش ایراسین، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز (شنبه) در استان‌های اصفهان، قم، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان‌ و بلوچستان، همچنین برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

امروز در برخی مناطق شمال غرب و نوار مرزی غرب و جنوب غرب کشور نیز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست، همچنین فردا در شمال غرب،‌ غرب و جنوب تهران،‌ دوشنبه در شمال غرب،‌ غرب،‌ جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق، شرق و برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

برای فردا (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت) در شمال غرب و غرب کشور، سواحل شمالی کشور، گسترش ابر، وزش باد، و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران،‌ گاهی رعدوبرق انتظار می‌رود. سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب،‌ شمال شرق، شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد.

این شرایط در ارتفاعات البرز شرقی، شرق اصفهان و یزد، سمنان، ارتفاعات جنوب کرمان، همچنین سیستان‌ و بلوچستان و خراسان جنوبی حاکم است. بارش‌ها به صورت محلی و در بازه زمانی مشخص است.

روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل، و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی، بارش باران، وزش باد، و کاهش نسبی دما را خواهیم داشت.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی طی امروز و فردا در غرب کشور به علت وزش بادهای شدید احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

امروز شمال و غرب خلیج‌فارس،‌ دوشنبه خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و شرق دریای عمان و سه‌شنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =