فاطمی امین

رئیس خانه صمت جوانان ایران، «فاطمی امین» را به عنوان بهترین گزینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی کرد و گفت: در این فرصت اشتباه است که مجلس وارد استیضاح وزیر صمت شود بلکه باید در این شرایط دست به دست هم بدهند تا بتوانند اتفاقات خوبی را در حوزه صنعت رقم بزنند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، احسان پیری، رئیس خانه صمت جوانان ایران ضمن دفاع از عملکرد فاطمی امین در وزارت صمت، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های مهم در خصوص فاطمی امین این است که وی از بدنه وزارت صمت بوده که بر مسند این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی «فاطمی امین» را فردی برنامه‌ریز و کارشناس محور معرفی کرد و گفت: همه نسبت به شرایط جامعه آگاه هستند و مشکلات حاکم در کشور گریبان وزارت صمت را گرفت.

پیری با تاکید بر اینکه وزارت صمت جزء وزارتخانه‌های عریض و طویل است، ادامه داد: مسایل مربوط به بازار خودرو باعث شد تا مجلس به مساله استیضاح فاطمی امین ورود کند.

رئیس خانه صمت جوانان ایران گفت: نابه‌سامانی شرایط اقتصادی کشور باعث شد تا نگاه‌ها به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای پیش برود، همین اتفاقات دست به دست یکدیگر دادند تا وزیر صمت در مسیر استیضاح قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که فاطمی امین در خصوص خالی کردن انبارهای خودروسازان معروف مانند ایران خودرو و سایپا اجرا کرد؛ جزو عملکردهای مثبت وی تلقی می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات مثبت در این صنعت باشد.

افزایش میزان تولید خودرو در ۲ شرکت خودروسازی

رئیس خانه صمت جوانان ایران گفت: اقدامات انجام شده از سوی مسئولان باعث شد تا میزان تولید خودرو در ۲ شرکت خودروسازی به صورت سالیانه به یک میلیون ‌و ۳۰۰ هزار دستگاه برسد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات جزو اقدامات مثبتی است که نباید در ارزیابی‌ها از نگاه مسئولان مغفول بماند، افزود: بحث شفاف‌سازی و ایجاد سامانه‌ برای رفع مشکلات موجود بر سر راه فعالیت ارباب رجوع از دیگر اقدامات خوبی بود که به مرحله اجرا رسید.

پیری اظهار داشت: «فاطمی امین» در این مدت برنامه محور عمل کرد و این اشتباه است که در دوره‌ فعلی این وزارتخانه را به مدت ۶-۷ ماه با سرپرست مدیریت کنیم و در نهایت در انتظار کسب رأی اعتماد وی از مجلس بمانیم.

رئیس خانه صمت جوانان ایران خاطرنشان کرد: در این فرصت اشتباه است که مجلس وارد این اقدام شود و فاطمی امین را استیضاح کند، بلکه باید در این شرایط دست به دست هم بدهند تا بتوانند اتفاقات خوبی را در حوزه صنعت رقم بزنند.

تحریم؛ پارامتر تاثیرگذار برای ایجاد چالش در حوزه صنعت

وی با بیان اینکه بحث تحریم یکی از پارامترهای مهمی است که حوزه صنعت را دچار مشکل کرده است، گفت: مساله مراودات مالی با سایر کشورها از دیگر مقولاتی هستند که حوزه صنعت کشور را با مشکل مواجه کرده است.

پیری اظهار داشت: صنعت خودرو از زمانی که فاطمی امین روی کار آمده است در حال طی کردن مسیر بهبود است.

رئیس خانه صمت جوانان ایران گفت: نمایندگان مجلس باید به این مساله توجه کنند که آیا با تغییر «فاطمی امین» و انتخاب فردی دیگر به عنوان وزیر این وزارتخانه، انقلابی در حوزه صنعت ایجاد می‌شود؟ قاعدتا پاسخ به این سوال منفی خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر فردی به دنبال بهبود این حوزه است باید در ابتدا بدنه را پویا کند و شرایط مالی و اقتصادی کشور سر و سامان پیدا کند تا شاهد اتفاقات خوبی برای سال جاری باشیم.

فاطمی امین بهترین گزینه برای وزارت صمت است

پیری با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به این موضوع واقف باشند که با تغییر وزیر اتفاق خاصی در حوزه صنعت رخ نمی‌دهد، گفت: مزیت «فاطمی امین» به عنوان وزیر صنعت این بوده که طی طریق کرده است، به همین دلیل می‌تواند همه مسایل را لمس کند و نسبت به مشکلات حاکم واقف باشد که این موضوع ارزشمند است.

رئیس خانه صمت جوانان ایران در پایان تاکید کرد: پیشنهاد ما به فاطمی امین، استفاده از نظرات بخش خصوصی بوده است که به نظر می‌رسد با اجرای این امر، فاطمی امین بهترین گزینه برای وزارت صمت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =