فاطمی امین

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رشد ۱۱ درصدی صنعت کشور در سال گذشته را نشان از کفایت و توانایی وزیر صمت عنوان کرد و گفت: تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت فقط سبب عقب ماندگی درحوزه‌های مختلف خواهد شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد سبزی درباره اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیان دیدگاه نمایندگان درباره مسائل جاری کشور یا حوزه انتخابی همچنین تذکر، سوال از وزیر یا استیضاح وی حق آنها است که طبق قانون می‌توانند درباره آن اقدام کنند. اما شخصا با استیضاح وزیر صمت مخالفم چرا که وزارت صمت در یک سال گذشته موفقیت هایی داشته و این کار سبب نیمه تمام ماندن برنامه‌ها و ادامه این راه خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت را به صلاح ندانست و افزود: وزیر صمت در یک سال گذشته برنامه‌های جامعی را در بخش صنعت کشور پیاده سازی کرد که به نتیجه رسیدن آن نیازمند زمان است و نمی‌توان همه مشکلات را به وی ربط داد.

نماینده مردم زرندیه و ساوه در مجلس تاکید کرد: حتی در بخش خودرو که دلیل استیضاح برخی از نمایندگان است، رشد قابل توجهی را شاهد هستیم. البته افزایش قیمت خودرو دلایل مختلفی دارد، از جمله تحریم‌ها، یکسان نبودن عرضه و تقاضا در بازار، ورود بخش‌ها و نهادهای مختلف به حوزه خودروسازی و تاثیر تصمیم‌های شورای رقابت مزید بر علت افزایش قیمت خودرو شده است.

وی با بیان اینکه در صورت تغییر وزیر صمت، زمان زیادی برای حضور وزیر جدید از دست خواهیم داد و شاهد عقب ماندگی در بخش صنعت کشور خواهیم بود، گفت: در این بازه زمانی حوزه صنعت و بازرگانی کشور متولی نخواهد داشت و حتی وزیر جدید هم پس از رای اعتماد مجلس به او، حدود یکسال زمان نیاز دارد تا بر مسائل و چالش‌های وزارتخانه مسلط شود.

سبزی درباره رشد توسعه تجارت خارجی و افزایش صادرات و سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات در دولت سیزدهم گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت از معدود وزرای انقلابی و پاکدستی است که همه توان خود را برای بهبود شرایط این وزارتخانه به کار بسته و رشد حدود ۱۱ درصدی صنایع تولید در سال گذشته گواه این ادعا است.

نماینده مردم زرندیه و ساوه در مجلس تاکید کرد:‌ در بخش‌های مختلف فولاد، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، خودرو و سایر حوزه‌ها مافیا وجود دارد که در عمل اجازه فعالیت اجرایی را از وزیر صمت سلب کرده است. حتی این گروه‌ها با ضرب و شتم برخی از معاونان وزیر یا طرح ادعاهای واهی علیه وزیر برای کار اجرایی او مانع تراشی می‌کنند.

سبزی خاطرنشان کرد: هر چند حل چالش‌های بخش خودرو به گذشت زمان نیاز دارد ولی برای درمان موقت می‌توان با تغییر برخی از معاونت‌های وزارتخانه و ایجاد وزارت بازرگانی، چالش‌ها و مشکلات این بخش را تا حدودی رفع کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =