خودرو

با اقدامات دولت و وزارت صمت از اسفند سال ۱۴۰۰ تاکنون، صنعت خودرو از بحران سقوط تولید خارج شد و تولید خودرو که طی سال های گذشته به کمتر از یک میلیون دستگاه در سال کاهش یافته بود، دوباره به عدد ۱.۴ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۱ و ۱.۷ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۲ رسید.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، وزارت صمت دولت سیزدهم، ‌«طرحی نو» برای صنعت خودروی کشور اجرا کرده است، طرحی که در آن سه گام تا سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی‌شده است تا از بحران چندساله این صنعت گذر کنیم.

کاهش تولید خودرو در چهار سال متوالی از سال ۱۳۹۷ به گونه‌ای بود که در این سال‌ها هیچ‌گاه تولید خودروسازان داخلی به سقف یک میلیون دستگاه هم نرسید و همچنین انباشته شدن خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان در طی این سال‌ها، عارضه‌های کیفی و مالی فراوانی را برای خودروسازان در پی داشت.

‌صنعت خودروی کشور با وجود کشش بالای بازار در طی این سال‌ها، به میزان تولید سالیانه کمتر از یک میلیون تقلیل یافته بود، حال آن‌که مقیاس تولید برای توسعه صنعت خودرو و بقای آن شرطی اساسی است؛ در این راستا چاره‌ای نبود جز اینکه ‌واکنشی سریع به عارضه نقصان تولید در صنعت خودروی کشورمان نشان داده می‌شد.

وزارت صمت دولت سیزدهم در گام اول، بر برنامه تثبیت جریان تولید متمرکز شد تا با افزایش مقیاس تولید، علاوه بر پاسخ به نیاز انباشته بازار در طی این سال‌ها، ظرفیت‌های معطل تولید احیاء شود.

بدین ترتیب یکی از بیشترین رشدهای تولید در تاریخ خودروسازی کشور در سال ۱۴۰۱ رقم خورد؛ رشدی که حتی در مقیاس جهانی نیز چشمگیر است، یعنی توانستیم با تولید بیش از یک میلیون و سیصد هزار دستگاه، رشدی قریب به ۴۰ درصد را نسبت به سال ۱۴۰۰ ثبت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =