• ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
  • کد خبر: 36527
  • readingTime: ۱ دقیقه
خودرو خارجی

طبق آخرین گزارش‌ها، عملکرد صنعت خودروی اسپانیا در ماه مارس با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گزارش‌ها نشان می‌دهد عملکرد صنعت خودروی اسپانیا در ماه مارس با رشد قابل توجه تولید و صادرات روبرو بوده است.

طی گزارشی که از سوی انجمن ملی خودروی اسپانیا منتشر شد خودروسازان اسپانیا با تولید ۲۳۷هزار و ۳۱۸ دستگاه از خودروهای مختلف، موفق به افزایش تولید ۳۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند. همچنین طبق کارنامه سه ماهه تولید خودرو، این کشور موفق به تولید سه ماه ۶۵۸هزار و ۲۸۲ خودرو شد که در مجموع این سه ماه، رشد ۱۹.۶ درصدی را نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ به ثبت رسیده است.

در عرصه صادرات نیز با افزایش تقاضا، برای ۲۱۴هزار و ۴۶۰ خودرو از بازارهای دیگر ثبت سفارش صورت گرفت که این میزان خبر از رشد ۳۹.۸درصدی می‌دهد. مقصد ۹۰.۹درصد از صادرات خودروهای اسپانیا، قاره سبز است که این عدد، نشان از رشد ۱.۶ درصدی تقاضای اروپا برای خودروهای این کشور است.

اما آمار سه ماهه صادرات اروپا نیز خبر از رشد ۲۵.۱ درصدی به مقدار ۵۹۴هزار ۳۸۳ می‌دهد. در بازار داخل نیز خودروسازان این کشور موفق به فروش ۹۹هزار و ۵۲۴ دستگاه شدند که رشد ۶۶.۱ درصدی را فروش خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانیده است. طی سه ماه گذشته این شاخص به ۲۳۷هزار و ۵۶۳ دستگاه رسید که در این بازه نیز رشد ۴۴.۵ درصدی را شاهد هستیم.

این رشد اولین حرکت چشمگیر این صنعت پس از همه‌گیری ویروس کرونا از سال ۲۰۱۹ بود. این در حالی است که  این صنعت هنوز به حجم عملکرد خود در دوران قبل از کرونا نرسیده است چرا که هنوز کل دنیا با محدودیت‌هایی نظیر مشکلات انرژی، ریزتراشه‌ها و... دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کارشناسان معتقدند در صورت پایداری و افزایش این روند در سال جاری میلادی، رشد تولید خودرو در این کشور می‌تواند تأثیر خوبی را در رونق بازار فولاد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در آخرین رده‌بندی تولیدکنندگان خودرو در اروپا، اسپانیا دومین تولیدکننده خودرو شناخته می‌شود. در این رده‌بندی، آلمان اول، فرانسه سوم، چک چهارم و اسلواکی پنجم هستند.

ایتالیا، فنلاند، رومانی و لهستان نیز در رتبه‌های ششم تا نهم قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =