بارندگی

سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا روز جمعه بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایراسین، بنابر گزارش سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۵ روز آینده در جنوب شرق کشور به‌ویژه در بخش‌هایی از استان‌های کرمان،‌ هرمزگان،‌ سیستان و بلوچستان و شمال و شرق فارس رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

در روزهای جمعه و شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که در استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

وزش باد شدید در مناطق شمال‌شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل سبب خیزش گردوخاک و طوفان شن، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

امروز در مسیر جاده شمال و ارتفاعات البرز بارندگی اتفاق می‌افتد و امکان لغزندگی برای خودروها وجود دارد.

وضعیت هوای پایتخت رو به گرم‌تر شدن می‌رود و با افزایش دما مواجه است.

همچنین پیش بینی می‌شود در روزهای عید فطر احتمال بارندگی در مناطق جنوبی کشور وقوع یابد.

روز جمعه با گذر امواج تراز میانی در مناطقی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در این روز در بخش‌هایی از مرکز کشور بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.
شنبه و یکشنبه هفته آینده برای غرب، مرکز، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد انتظار می‌رود. روز یکشنبه شدت بارش‌ها در غرب کشور افزایش می‌یابد.

وزش باد شدید در مناطق شمال‌شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل سبب خیزش گردوخاک و طوفان شن، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =