• ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
  • کد خبر: 35840
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس در معاملات امروز با رشد ۶۴ هزار واحدی به عدد دو میلیون و ۲۰۲ هزار واحدی رسید.

به گزارش ایراسین، شاخص کل بورس درپایان معاملات امروز (شنبه ۱۹ فروردین ماه) سقف جدیدی را ثبت کرد که تاکنون موفق به فتح آن نشده بود. با رشد ۶۴ هزار و ۹۲۳ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۲۰۲ هزار واحد رسید.

در معاملات امروز شاخص کل هم وزن نیز با ۲۵۴۸۰ واحد رشد، رقم ۶۷۶ هزار و ۵۴۷ واحدی را ثبت کرد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج ‌هزار و ۱۸۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۸۵۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۵۶۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲ هزار و ۳۰۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲ هزار و ۲۶۲ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲ هزار و ۲۳۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۶۰ واحد، سیمان اصفهان (سصفها) با ۱۰۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۶ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۲۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

همچنین نمادهای فولاد، فملی، شستا، وامید، پارس، ومعادن و تاپیکو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای خساپا، خودرو، شستا، فولاد، خگستر، فملی و شپنا پر تراکنش های بازار بودند.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال معامله شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۶۹ واحد افزایش داشت و به ۲۷ هزار و ۵۹ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۷۷ هزار و ۲۲۰ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =