آرایشگاه مردانه

شلوغی عید در آرایشگاه‌های مردانه هم قصه خود را دارد. از یک هفته قبل و شاید هم زودتر، وقت گرفتن‌ها شروع می‌شود و تا پس از سال تحویل سالن‌ها غلغله است. درواقع ضرب المثل قدیمی کسب و کارش سکه است در آستانه نوروز برای صنف آرایشی و پیرایشی مردانه صدق می‌کند.

به گزارش ایراسین، آرایشگاه‌های مردانه جز اصنافی به شمار می‌رود که شب عید پررونقی دارند، بازار داغی که از چند روز و حتی هفته‌ها قبل صندلی خدمات آن رزرو شده و هرچه روزهای پایانی نزدیک‌تر می‌شود، افراد بیشتری مراجعه می‌کنند. مشاهدات میدانی از افزایش ساعت کاری آرایشگاه‌های مردانه حکایت می‌کند؛ به‌طوری که شماری از آرایشگرها پس از سال تحویل و حتی تا طلوع یکم فروردین ۱۴۰۲ هم پذیرای مشتریان خود برای کوتاهی مو یا ریش هستند. یکی از آرایشگران اصفهانی در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: هرسال از یک ماه یا ۲۰ روز مانده به نوروز نوبت‌دهی به مشتریان را آغاز می‌کنیم که تمامی نوبت‌ها به سرعت رزرو می‌شود. ولی مشتریان بیشتر تمایل دارند در هفته آخر یا دو سه روز پایانی سال به آرایشگاه مراجعه کنند. او که خود را مجید معرفی می‌کند، افزود: درحقیقت ده روز پایانی اسفند ماه اوج کار سالن‌های آرایشی مردانه است که در بیشتر مواقع ساعت کاری آرایشگاه تا دیروقت تمدید می‌شود. خود من سال را در آرایشگاه تحویل می‌کنم و باید تا چهار و پنج صبح میزبان مشتری باشم.

علی، یکی دیگر از آرایشگرهای اصفهانی در مورد کسب‌وکار خود در آستانه نوروز گفت: اوج درآمد ما اسفند هرسال است. سه چهار سال ‌گذشته کرونا و موارد بهداشتی بر کسب‌وکار ما تاثیر بسزایی داشت و نتیجه آن کسادی بود. ولی خداروشکر رونق در اسفند ۱۴۰۱ به آرایشگاه‌های ما بازگشت.

براساس مشاهدات میدانی خدمات در آرایشگاه‌های مردانه رنج قیمت متفاوتی دارد و به طور معمول بهای خدماتی از قبیل اصلاح موی سر ساده از ۵۰ هزار تومان، خط انداختن، کات دور سر و گردن از ۳۰ هزار تومان و اصلاح ریش از ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود. خدمات متفاوت‌تری مانند پاکسازی صورت، اصلاح فرم ناخن، کراتین مو و ریش و... نیز در آرایشگاه‌های مردانه لوکس ارائه می‌شود و گاهی قیمت این خدمات سر به فلک می‌کشد؛ برای نمونه قیمت پاکسازی پوست یا اصلاح فرم ناخن از ۱۰۰ هزار تومان شروع و تا حوالی ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد و یا صافی و تقویت مو یا ریش بسته به حجم مو دست کم ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد. علی با اشاره به قیمت خدمات در آرایشگاه‌های مردانه تصریح کرد: قیمت خدمات آرایشگاهی هر سال توسط اتحادیه مشخص می‌شود که بیشتر مشتری‌ها انعام و عیدی هم می‌پردازند. با این اوصاف پایان ۱۴۰۱ و آغاز ۱۴۰۲پس چند سال کرونایی، برای صنف آرایشگاه‌های مردانه با رونق و حجم کار بالا همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =