• ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
  • کد خبر: 35082
  • readingTime: ۱ دقیقه
صنایع هرمزگان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت:‌ احیا و به چرخه تولید بازگشتن ۴۷۸ واحد راکد در این استان موجب اشتغال مجدد ۲ هزار و ۵۲۳ نفر شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، ایوب رحیمی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: این میزان اشتغال با سرمایه‌گذاری ۴۸ هزار میلیارد ریالی در سال جاری حاصل شده است و بدین ترتیب از ایجاد تبعات سو اجتماعی برای خانواده‌های این افراد پیشگیری شد.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۸ واحد صنعتی امسال دوباره به چرخه فعالیت و تولید بازگشتند که میزان اشتغال آن‌ها یک‌هزار و ۶۰ نفر است و برای بازگرداندن این واحدها به مرحله تولید ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: شرکت روی بندرعباس بزرگترین واحد صنعتی است که در سال جاری به چرخه فعالیت بازگشت و مشکل آن هم تامین مواد اولیه بود که با رایزنی‌های انجام شده ۱۶ هزار تن خاک روی به این مجموعه صنعتی اختصاص داده شد و این مجموعه صنعتی در تیرماه به چرخه تولید بازگشت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: همچنین در حوزه معدنی هم ۳۳ واحد با اشتغال ۲۶۳ نفر و سرمایه‌گذاری ۶۳۴ میلیارد ریال مجدد فعال شدند و در حوزه صنوف تولیدی هم ۴۰۶ واحد با یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال و سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریال مجدد فعال شدند.

رحیمی بیان کرد: هم اکنون هم درحال تلاش برای بازگرداندن ۳۵ واحد دیگر به چرخه فعالیت هستیم و این برنامه در سال آینده هم ادامه دارد که برای این منظور واحدهای راکد بر اساس مشکل‌هایی که دارند فهرست بندی شده و مشکل‌های آن‌ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر واحدها هم مشکل تامین سرمایه‌ در گردش، تامین مواد اولیه، بازار و حمل کالا را دارند که در کارگروه ذکر شده مشکل بررسی و برای رفع آن تصمیم یا تصمیم‌هایی اتخاذ شده و سپس به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

گفتنی است که احیای صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل از برنامه های مهم و اولیت‌دار استاندار هرمزگان در دولت مردمی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =