• ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
  • کد خبر: 34669
  • readingTime: ۲ دقیقه
قانون مالیات خانه خالی - مسکن

بیش از یک دهه از عمر بسیاری از واحدهای مسکن مهر در شهرهای هم‌جوار با اصفهان می‌گذرد و بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در پلت‌فرم‌های اینترنتی نشان می‌دهد در اسفندماه بخش عمده‌ای از واحدهای مسکن مهر با قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان برای فروش آگهی شده‌اند.

به گزارش ایراسین، ساخت مسکن مهر در اصفهان از حدود ۱۵ سال قبل آغاز شد و بهارستان، فولادشهر و شاهین‌شهر میزبان واحدهای بسیاری از مسکن مهر بودند. بخش بزرگی از این ساختمان‌ها پس از احداث خالی از سکنه ماند تا جایی که شرکت‌ها برای فروش واحدهای مسکن مهر طرح‌های فروش اقساطی را آغاز کردند. گفت‌وگو با مشاورین املاک نشان می‌دهد در شهری مانند فولادشهر ۱۰ سال قبل قیمت واحدهای مسکن مهر کمتر از ۲۰ میلیون تومان تعیین می‌شد ولی امروز آگهی‌های فروش درج شده‌ از واحدهای مسکن مهر اصفهان نشان می‌دهد دیگر هیچ واحدی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان آگهی نشده‌ است. لطفی یکی از مشاورین املاک فولادشهر در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: «دو ماه قبل هم امکان خرید واحد مسکن مهر با قیمت بین 800 میلیون تا یک میلیارد تومان وجود داشت ولی امروز کمتر از یک میلیارد تومان فروشنده نداریم.» با این شرایط مسکن مهر یک دهه پس از احداث به قیمت‌های بالای یک میلیارد تومان رسید.

مسکن مهر بهارستان

تقاضا برای مسکن مهر بهارستان از همان سال‌های ابتدایی بیشتر از سایر شهرهای اصفهان بود. دبیرانجمن انبوه‌سازان اصفهان نیز طی سال‌های گذشته بارها از تقاضای سنگین برای مسکن مهر این منطقه گفته بود در نتیجه مسکن مهر بهارستان سال گذشته با قیمت‌های میلیاردی معامله می‌شد و امروز آگهی‌های فروش نشان می‌دهد مسکن مهر در این شهر به قیمت ۲ میلیارد تومان نزدیک می‌شود. آپارتمان ۹۰ مترمربعی در بلوار بهشت با عمر ۴ سال و قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و آپارتمان ۹۰ مترمربعی دیگری در محله اردیبهشت با قیمت میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان از جمله واحدهای مسکن مهر فروشی در بهارستان هستند.

در مسکن مهر بهارستان تعدادی آپارتمان نقلی نیز ساخته شد که قیمت آنها در تابستان امسال بالای یک میلیارد تومان رفت. مانند آپارتمان ۶۵ مترمربعی و ۷ سال ساخت که این روزها با قیمت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آگهی شده‌ است.

مسکن مهر فولادشهر

مسکن مهر فولادشهر چند هفته قبل میلیاردی شد و امروز تقریبا هیچ آگهی فروشی برای آپارتمان کامل در این محله با قیمت زیر یک میلیارد تومان در پلت‌فرم‌های آنلاین درج نشده‌است. البته در محله‌های حاشیه‌ای مسکن مهر فولادشهر آپارتمان‌های بدون امکانات با قیمت بین ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان برای فروش آگهی شده‌اند. سیستم گرمایشی سرمایشی، شیرآلات و کابینت در این آپارتمان‌ها وجود ندارد و مصرف‌کننده باید با هزینه خود آپارتمان را کامل کند.

آپارتمان استفاده نشده ۹۰ مترمربعی در محله اف۴ با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، آپارتمان ۸۵ مترمربعی ۷ سال ساخت در محله ای۵ با قیمت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و آپارتمان ۸۰ مترمربعی ۸ سال ساخت در محله ای۱ با قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از جمله آگهی‌های فروش آپارتمان در مسکن مهر فولادشهر هستند.

مسکن مهر شاهین شهر

آگهی‌های فروش مسکن مهر در شاهین‌شهر نشان می‌دهد بخش کمی از این واحدها حتی بالاتر از ۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند ولی بیشتر واحدهای مسکن مهر این شهر نیز بین ۱ تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌دارند. آپارتمانی ۸۳ مترمربعی و ۷ سال ساخت با قیمت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، آپارتمانی ۶۷ مترمربعی و ۷ سال ساخت با قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و آپارتمانی ۷۲ مترمربعی و با سن ۲ سال استفاده به قیمت ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از جمله آگهی‌های فروش آپارتمان در مسکن مهر شاهین‌شهر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =