دهقانی فیروزآبادی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: فولاد مبارکه با یک نگاه واقع‌نگرانه وارد عرصه نوآوری شده است که در این زمینه همکاری‌های خوبی با دانشگاه‌ها در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زآینده» اظهار کرد: فولاد مبارکه با یک نگاه واقع‌نگرانه وارد عرصه نوآوری شده است که در این زمینه همکاری‌های خوبی با دانشگاه‌ها در حال پیگیری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: امروز در صنعت فولاد یک ماده خام تبدیل به محصولاتی با ارزش بالا می شود که در این راستا اقتصاد دانش‌بنیان با فکر و ایده نتایج خوبی را به ارمغان می آورد.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در بسیاری از معادن، بعضاً نیروی انسانی غیر متخصص به کار گرفته می‌شود که به عبارتی سود آن منفی است چرا که ثروت کشور در حال فروش است. اما برعکس در شرکت هایی که محصولاتی پر ارزش از نظر اقتصادی نظیر محصولات پزشکی تولید می‌شود، نقطه ارزش تبدیل علم به نوآوری است که با تجهیزات روز این کار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ و موفق نظیر فولاد مبارکه برای پیشتازی در بازار رقابت به سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌پردازند که در این زمینه فعالیت های توسعه ای خوبی را انجام داده است تا در نهایت ثمرات خوبی را برای کشور به ارمغان آورد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری متعهد است که با بیش از ۱۰۰ ابزار ارزشمند خود از زنجیره ارزش حمایت کند. به همین خاطر از فولاد مبارکه درخواست داریم که سرمایه‌گذاری‌های خود را در این زمینه افزایش دهد چرا که این سرمایه‌گذاری‌ها باعث افزایش امیدواری در جامعه می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خطرپذیر باید در دانش‌بنیان‌ها به معنای واقعی خطرپذیر باشد و از سوی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید تلاش کنند تا با عرضه فناوری که با استفاده از مغز مولد نیروی دانشی انجام می‌شود به صنایع کمک کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان به خاطر ارزش‌آفرینی با سرمایه‌گذاری داخلی توسعه‌های مورد نیاز خود را انجام می‌دهند به همین خاطر سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای شرکت‌های ضعیف‌تر و همکاری‌های با شرکت‌های قوی‌تر برای بالندگی بیشتر ایران در دستور کار زیست‌بوم فناوری قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =