• ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
  • کد خبر: 33923
  • readingTime: ۲ دقیقه
وزیر مسکن

بر اساس آگهی‌های فروش مندرج در سایت‌های دیوار و شیپور یک تا دو میلیارد تومان پایین‌ترین بازه قیمتی آپارتمان‌های فروشی در شهر اصفهان در طول بهمن‌ماه است. اگرچه در بیشتر مناطق شهر آپارتمان با قیمتی بالاتر از ۲ میلیارد تومان آگهی شده است؛ ولی هنوز در بسیاری از محله‌های اصفهان امکان خرید آپارتمان با بودجه‌ای کمتر از ۲ میلیارد تومان وجود دارد.

به گزارش ایراسین، آگهی‌های فروش آپارتمان در پلتفرم‌های دیوار و شیپور نشان می‌دهد آپارتمان‌های زیادی در بازه قیمتی ۱ تا ۲ میلیارد تومان در شهر اصفهان برای فروش آگهی شده‌اند. این آپارتمان‌ها اکنون ارزان‌ترین املاک شهر هستند. در شهرهای همسایه با اصفهان مانند ملک شهر، بهارستان و فولادشهر امکان خرید آپارتمان با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان نیز وجود دارد؛ ولی در شهر اصفهان ارزان‌ترین آگهی‌های فروش بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان قرار دارند.

مشخصات آپارتمان‌های ارزان شهر

متراژ آپارتمان‌های ارزان اصفهان در بیشتر مشاهدات کمتر از ۱۰۰ مترمربع است تا در نتیجه قیمت هر مترمربع آپارتمان بالاتر از ۱۵ میلیون تومان باشد. در مناطق لوکس شهر اکنون آپارتمان‌های بسیاری حتی با قیمت هر مترمربع بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان آگهی شده‌اند. در محله‌های متوسط شهر نیز آپارتمان متری ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت‌ پایه است؛ ولی به دلایل مختلف مالکان زیادی آپارتمان‌های خود را قیمتی کمتر از هر مترمربع ۲۰ میلیون تومان برای فروش آگهی کرده‌اند.

طول عمر بالاتر از ۵ سال یا محل قرارگیری در طبقات بالایی یا زیرزمین دیگر ویژگی مشترک در آپارتمان‌های ۱ تا ۲ میلیاردتومانی شهر در طول بهمن بود.

چرا ۱ تا ۲ میلیارد تومان؟

چرا مالکان آپارتمان‌های خود را با قیمت ۱ تا ۲ میلیارد تومان آگهی کرده‌اند درحالی‌که متوسط قیمت‌های آگهی شده بیش از این است؟ بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان نشان می‌دهد بسیاری از مالکان به دلیل رکود حاکم بر بازار تخفیف بالایی روی قیمت پیشنهادی ارائه می‌دهند به همین دلیل ملک آنها امروز قیمت مناسبی دارد. برای مثال در محله فلاطوری مالکی آپارتمان ۹۸ مترمربعی ۱۰ سال ساخت خود را با قیمت یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان آگهی کرده است، قیمت پیشنهادی این مالک یک ماه قبل دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. گاهی آپارتمان‌های ارزان اصفهان متراژ پایینی دارند برای مثال آپارتمانی ۶۶ مترمربعی و ۱۵ سال ساخت در محله دشتستان با قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.

بررسی‌ آگهی‌های فروش آپارتمان نشان می‌دهد اکنون در بسیاری از مناطق شهر آپارتمان‌های نقلی با قیمت کمتر از ۲ میلیارد تومان برای فروش آگهی شده‌اند. از طرفی در میان آگهی‌های فروش ۱ تا ۲ میلیارد تومان بازار مسکن اصفهان بخش بزرگی از آنها قدیمی و حتی کلنگی هستند.

پیش‌فروش‌های ۱ تا ۲ میلیاردی

بخش‌ عمده آپارتمان‌های ۱ تا ۲ میلیاردتومانی شهر در حقیقت پیش‌فروش هستند، یعنی آپارتمان آماده سکونت نیست و ممکن است مراحل آماده‌سازی آن تا سه سال آینده به طول انجامد. پیش‌فروش‌ها در بیشتر مشاهدات مربوط به محله شهید کشوری هستند و قیمت آنها از دو میلیارد تومان کمتر است. پیش‌فروش آپارتمانی ۱۰۳ مترمربعی در فاز ۷ شهید کشوری با قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از جمله پیش‌فروش‌های آپارتمان در اصفهان است. در بسیاری از موارد خریدار باید ماهانه اقساط مشخصی را پرداخت نماید. طرف متعهد به ساخت در طرح‌های پیش‌فروش، نهادهای دولتی یا شرکت‌های خصوصی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =