افتتاح نگین

مجتمع آموزشی و توسعه نوآوری نگین آینده شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران فولاد مبارکه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با حضور نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران فولاد مبارکه، مجتمع آموزشی و توسعه نوآوری نگین آینده شرکت فولاد مبارکه اصفهان افتتاح شد.

پس از افتتاح این مجتمع آموزشی، پروین صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه، در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرعامل و معاون نیروی انسانی فولاد مبارکه از نزدیک از فرایند کانون استعدادیابی و ارزیابی شایستگی ویژه استخدام شرکت فولاد مبارکه اعم از کنترل مدارک، طب صنعتی و کانون ارزیابی بازدید کردند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، پس از این بازدید، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و ابراز خرسندی از افتتاح این مجتمع آموزشی گفت: یکی از آرزوهای من به‌عنوان نماینده مردم استان اصفهان ایجاد مرکز جامع سنجش و استعدادیابی بود و زیباتر اینکه افتتاح این مرکز با ایام‌الله دهه مبارک فجر مقارن شده و در مکانی شروع به کار می‌کند که خود مولود انقلاب است.

وی تصریح کرد: از نویدهای خوب این است که فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب، مسیر خود را به‌درستی انتخاب کرده و روند خوبی را در پیش گرفته است؛ ازاین‌رو برای مدیرعامل و سایر همکاران ایشان در فولاد مبارکه آرزوی موفقیت دارم.

تأسیس مجتمع آموزشی و توسعه نوآوری نگین آینده؛ گامی دیگر در راستای توسعه سرمایه‌های انسانی

در همین زمینه محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز ضمن گرامیداشت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: از همان ابتدا که به‌عنوان مدیرعامل توفیق خدمت در شرکت را پیدا کردیم، با تمرکز بیشتری بر سرمایه‌های انسانی، راهبردهای مؤثری را در این زمینه مشخص نمودیم تا جایی که معاونت نیروی انسانی و سازماندهی را به معاونت سرمایه‌های انسانی و سازماندهی ارتقا دادیم و در این مسیر با همکاری سایر مدیران و همکاران این حوزه گام‌های مثبتی نیز برداشتیم.

وی از تأسیس مجتمع آموزشی و توسعه نوآوری نگین آینده به‌عنوان یکی دیگر از این اقدامات نام برد و گفت: تأسیس و بنیان‌گذاری مرکزی که بتوانیم به‌صورت هدفمند در آن بر کارکنان شرکت به‌عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت سرمایه‌گذاری کنیم در دستور کار قرار داده شد؛ به‌ویژه اینکه در الگوی جدید راهبردی آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت، بر بالندگی، مهارت‌افزایی، استعدادیابی، فرهنگ و توان‌افزایی تأکید شده است؛ ازاین‌رو با توجه به اهمیت استعدادیابی، بنا را بر آن گذاشته‌ایم که استعدادیابی را از درون سرمایه‌های انسانی شرکت شروع کنیم. با پرورش این استعدادها و آموزش‌های بهینه، به مربی‌گری، مهارت‌افزایی و در نتیجه به ایجاد انگیزه و حفظ این سرمایه‌ها دست یابیم.

آموزش و ایجاد انگیزه فزاینده در کارکنان از مهم‌ترین اهداف شرکت در حوزه سرمایه‌های انسانی است

وی خاطرنشان کرد: آموزش و ایجاد انگیزه فزاینده در کارکنان از مهم‌ترین اهداف شرکت در حوزه سرمایه‌های انسانی است؛ یعنی ما باید بتوانیم کارکنان را به‌گونه‌ای آموزش دهیم و به نحوی در آن‌ها انگیزه ایجاد کنیم که با تمام وجود در راستای اهداف سازمان گام بردارند. وقتی شرکت‌های بزرگ استعدادها را در جهان شناسایی می‌کنند و با روش‌های مختلف مثل حقوق، امکانات و... آن‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند، ما نیز می‌توانیم بهترین‌ها را انتخاب و جذب کنیم و در ادامه شرایطی مهیا سازیم که این استعدادها روزبه‌روز توسعه یابند و بالنده شوند و بتوانند بیش‌ازپیش نبوغ خود را در راستای اعتلای میهن به کار بندند.

به گفته طیب‌نیا، در حال حاضر اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است، اما هنوز تا رسیدن به شرایط آرمانی که فرزندان نخبه این سرزمین بتوانند استعدادها و ارزش‌های خود را به‌طور کامل در مسیر یادشده به کار ببندند، به تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری نیاز داریم. البته این امر با همکاری تمامی ظرفیت‌ها ازجمله دانشگاه میسر خواهد شد. باید با این همکاری‌ها بسترهایی فراهم کنیم که سرمایه‌های انسانی در مسیرهای رشد و تعالی قدم بردارند. در چنین شرایطی خواهیم دید که افراد برای رشد کشور تلاش می‌کنند و امیدواریم مسیری که با سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی آغاز شده، این بستر را فراهم کند.

فولاد مبارکه خلق آینده بهتر را هدف‌گذاری کرده است

وی خاطرنشان کرد: از نگاه فولاد مبارکه آموزش منحصر به کارکنان خود شرکت نیست. فولاد مبارکه تلاش کرده است در همه زمینه‌ها الگو باشد. در این شرکت، مدیرانی پرورش و توسعه یافته‌اند که امروزه هرکدام از آن‌ها به‌عنوان مدیر یا یکی از مؤثرین افراد در کارخانه‌ها و شرکت‌های سراسر کشور در حال ایفای نقش هستند و بخش قابل‌توجهی از افتخاراتی که در صنعت فولاد کشور به بار نشسته به‌واسطه حضور فعال همین افرادی است که در سازمان‌هایی نظیر فولاد مبارکه پرورش یافته‌اند. مجتمع آموزشی و توسعه نوآوری نگین آینده شرکت فولاد مبارکه باید به مرکزی برای تربیت مربیان و مدیران آینده کشور مبدل گردد و محلی شود برای اینکه صنایع و شرکت‌های مختلف بتوانند مدیران خود را جهت ارتقا به آن ارجاع دهند. انتظار می‌رود این مرکز در حوزه مدیریت، خانواده‌ها و جامعه و سایر ذی‌نفعان توسعه یابد. به خاطر داشته باشیم فولاد مبارکه خلق آینده بهتر را هدف‌گذاری کرده و این کار را با اقداماتی نظیر ایجاد مرکز آموزش شروع نموده است.

هدف غایی فولاد مبارکه جذب جوانان متخصص و متعهد به خدمت برای این سرزمین است

مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه نیز گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با رهبری داهیانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، اراده پولادین ملت و الهام از نهضت عاشورا شکل گرفت و مردمان ایران‌زمین برای تحقق آرمان‌هایشان با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پا به میدان گذاشتند و لحظه‌ای از خواسته خود عقب‌نشینی نکردند.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های این مرکز گفت: فرایند استخدام شرکت فولاد مبارکه شامل چهار مرحله اصلی است. مرحله اول آن، آزمون کتبی است که داوطلبان را از نظر سطح دانش ارزیابی می‌کند. مرحله دوم، کانون ارزیابی شایستگی است که شایستگی‌های رفتاری و تخصصی داوطلبان متناسب با نیازهای شغلی فولاد مبارکه را موردسنجش قرار می‌دهد. مرحله سوم معاینات طب کار است که توانمندی‌های جسمی و روحی داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در نهایت مرحله چهارم، گزینش است تا داوطلبان از نظر ارزش‌های سازمانی و اسلامی ارزیابی و تأیید شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف غایی فولاد مبارکه از تعریف این فرایند جذب جوانان متخصص و متعهد به خدمت برای این سرزمین است؛ جوانانی که به‌عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان با اتکا بر دانش و تخصص و ارزش‌های سازمانی دل در گرو اعتلای نام میهن داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =