• ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
  • کد خبر: 33251
  • readingTime: ۱ دقیقه
شاخص کل بورس

نامه رییس شورای رقابت برای توقف عرضه خودرو در بورس کالا و حواشی پس از آن بازار سرمایه را نزولی کرد تا شاخص کل حمایت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را از دست بدهد. با این حال کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند روند بازار صعودی است و دلایل زیادی برای ادامه رشد شاخص کل وجود دارد.

به گزارش ایراسین، هم‌زمان باعرضه خودرو در بورس کالا روند صعودی شاخص کل آغاز شد تا محدوده یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحد پس از دو سال شکسته شود ولی هنوز ۱۰ روز کاری از شکست این محدوده نگذشته بود که رئیس شورای رقابت خواستار توقف عرضه خودرو در بورس کالا شد و پس‌ازآن اظهارنظر مقامات دیگر در کنار اخبار رسمی و غیررسمی باعث شد تا شاخص کل ردای قرمز برتن کند.

روزبه شریعتی کارشناس بازار سرمایه در مورد تأثیر اخبار چند روز گذشته بر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در همه جای دنیا تنش‌ها و اتفاقات سیاسی بر بورس اثر می‌گذارد؛ مانند ریزش سنگین بورس‌های اروپایی با آغاز جنگ اوکراین و در ایران هم اخبار چند روز گذشته باعث شد تا ریسک گریزها بخشی از سرمایه خود را نقد کنند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است بازار سرمایه طرفدار خوش‌بینی سیاسی است و افزود: هر چه در فضای سیاسی کشور خوش‌بینی‌ها اوج بگیرد و به سمت توافقات حرکت کنیم به نفع بازار سرمایه تمام خواهد شد و به‌عکس اگر این اتفاق رخ ندهد ریسک گریزها برای اینکه پولشان امن بماند، از سهام خارج می‌شوند.

شریعتی عقیده دارد هرچند از شهریورماه تاکنون دلار از محدوده ۳۰ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان رشد داشته است و بازار سرمایه چنین رشدی را تجربه نکرده است اما بازهم روند بازار صعودی خواهد شد. وی در ادامه گفت: باوجوداینکه بودجه ۱۴۰۲ در راستای منافع صنایع بسته‌ نشده است و نرخ خوراک پتروشیمی‌ها سه برابر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است اما به نظر من بازار سرمایه صعودی خواهد بود. چراکه گزارش شرکت‌های بورسی طی ماه‌های گذشته از سودآوری بالای آن‌ها خبر می‌دهد و همچنین اخبار بنیادی بازار سرمایه مثبت است و شرکت‌ها شرایط خوبی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه گفت: باید گاز را از پرمصرف‌ها بگیریم و در اختیار صنایع قرار دهیم نه اینکه گاز صنایع را قطع کنیم تا پرمصرف‌ها هرچقدر که دوست داشتند مصرف کنند.

شایان‌ذکر است؛ باوجوداین انتقادات بسیاری از فعالین بازار سرمایه روند بورس را مثبت ارزیابی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =