مدرسه پسرانه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای بحث تعطیلی مدارس در خواست بررسی کارشناسی داشته‌ایم، گفت: شورای مدارس باید از ظرفیت معلمان علاقمند و گروه‌های جهادی برای جبران عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان استفاده کنند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محمدمهدی کاظمی درباره ضرورت آموزش حضوری و فعالیت مدارس اظهار کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشه شده مشکلی با نهادهای دیگر در بحث آموزش حضوری نداشته باشیم، مسئله تعلیم و تربیت موضوع پیچیده‌ای است و گاهی با این موضوع به صورت ساده‌انگارانه نگاه می‌شود که در این راستا ضرورت دارد این اتفاق دیگر پیش نیاید.

وی افزود: آلودگی هوا را صرفا در ۵ یا ۶ کلانشهر داشتیم و سایر مدارس آموزش به صورت حضوری تداوم داشت اما برای جبران یادگیری دانش آموزان هرچند این موضوع فراگیر نبوده و در بخشی از شهرستان‌ها و استان‌ها اتفاق افتاد مدارس می توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، مشارکت اولیا، اعتبارات دولتی و گروه‌های جهادی برای برگزاری کلاس‌های جبرانی اقدام کنند.

بهرامی متذکر شد: البته اجباری برای برگزاری کلاس جبرانی در روزهای پنجشنبه یا نوبت عصر مدارس وجود ندارد و این موضوع در اختیار شورای آموزشی مدارس است تا در صورت صلاحدید، رضایت خانواده‌ها و داشتن شرایط در مدرسه از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مراکزی که به علت آلودگی هوا مدارس به صورت مجازی برگزار شد پیشنهاد دادیم از ظرفیت شورای مدرسه استفاده کنند و مدرسه مدیریت کند از ظرفیت بعد از ظهر یا با افزودن یک ساعت به زمان کل آموزش در طول هفته نسبت به جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان اقدام کنند و اگر تامین منابع شود، پنجشنبه‌ها آموزش جبرانی را برای دانش آموزان داشته باشیم.

کاظمی گفت: این جبران عقب ماندگی را استان و شورای مدرسه بهتر می‌توانند تدبیر کنند. از ظرفیت معلمان علاقمند، گروه‌های جهادی می توانند برای جبران عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای بحث تعطیلی مدارس درخواست بررسی کارشناسی داشته‌ایم، افزود: استان‌ها برای این موضوع برنامه‌ریزی می‌کنند و این کار از طریق استانداران انجام می‌شود اما این نکته مورد توجه این است که براساس شاخص‌های جهانی و پژوهش هایی که در این راستا انجام شده، شاخص خاصی در کشورها برای تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا رایج نیست اما در کشورهایی هم که شاخص دارند، عدد شاخص آلودگی هوا متفاوت است.

کاظمی عنوان کرد: برخی از کشورها دوره متوسطه را با شاخص بالای ۳۰۰ و برای دوره ابتدایی با شخص ۲۰۰ مدارس را تعطیل می کنند.

وی افزود: با بررسی یک سایت بین المللی که نشاندهنده وضعیت آلودگی هوا در کشورهاست، متوجه شدیم که بسیاری از کشورهای آسیای شرقی و اروپایی آلودگی هوا با شاخص بالای ۲۴۰ را داشته‌اند و مدارس هیچکدام آنها تعطیل نیست که این موضوع باید مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گیرد.

وی درباره کلاس‌های کارگاهی هنرستانی ‌ها یادآور شد: با توجه به موضوع آلودگی هوا در تهران آموزش‌ها عملا اجرا نشد و باید مدارس و معاونت‌های آموزشی در مناطق به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در نوبت بعد از ظهر آموزش کارگاهی را جبران کنند چرا که جبران آموزش عملی و کارگاهی از طریق مهارت آموزی، ارتباط و آموزش مهارتی شکل می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =