ایران و کره جنوبی

سفیر کره جنوبی در تهران ضمن ابراز امیدواری از توسعه و تقویت همکاری‌های ایران و کره جنوبی در صنعت آب و فناوری‌های مرتبط با آن گفت: کشورهای ایران و کره جنوبی ظرفیت‌ها و حوزه‌های گسترده‌ای برای ایجاد همکاری در زمینه مدیریت منابع آب و بهره‌مندی از دانش نوین در این زمینه دارند.

به گزارش ایراسین به نقل از وزارت نیرو، یون کانگ هیان در بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب کشور، ضمن ابراز امیدواری از توسعه و تقویت همکاری‌های ایران و کره جنوبی در صنعت آب و فناوری‌های مرتبط با آن، گفت: امروز در دنیا هیچ‌یک از کشورها در برابر معضل کمبود و تنش آبی مصون نیست. در برخی از کشورها این امر به صورت کمبود آب و خشکسالی و در برخی دیگر به صورت سیلاب و طغیان رودخانه‌ها بروز می‌کند.

سفیر کره جنوبی در تهران با اشاره به مشکلات مربوط به کمبود آب در این کشور افزود: این معضل در مقایسه با سایر کشورها از جمله ایران کمتر بروز و ظهور داشته است؛ با این تفاسیر مدیریت منابع آب در کشور کره با دقت بیشتری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئله مدیریت آب مسئله بسیار گسترده‌ای است و از مدیریت بارش‌های طبیعی مانند باران و برف تا آب‌های سطحی و فاضلاب، آب شیرین کن‌ها، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و تولید برق را شامل می‌شود.

یون کانگ هیان با بیان اینکه حوزه‌های بسیار گسترده‌ای تحت تاثیر مدیریت منابع آب قرار دارد، اظهار کرد: بر همین اساس کشورهای ایران و کره جنوبی ظرفیت‌ها و حوزه‌های گسترده‌ای برای ایجاد همکاری در زمینه مدیریت منابع آب دارند.

سفیر کره جنوبی در تهران با اشاره به الگوی مدیریت منابع آب در کره جنوبی، ادامه داد: مسئله مدیریت منابع آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم است. این مهم اهمیت مداخله و مدیریت منابع آب را توسط دولت‌ها دوچندان می‌کند.

وی ضمن ابراز تمایل برای دریافت اطلاعات در حوزه مدیریت منابع آب و فناوری‌های مرتبط با آن در ایران اضافه کرد: بر همین اساس در نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران حضور یافتم. با توجه به شرایط موجود در حوزه منابع آب در جهان این تاکید وجود دارد که حتی نباید یک قطره از آب را هدر داد.

سفیر کره جنوبی بر لزوم بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای مدیریت منابع آب تاکید و خاطرنشان کرد: فناوری‌های متعارف به میزان زیادی کارایی و کاربرد خود را از دست داده است. بر همین اساس در کره جنوبی از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای مدیریت منابع آب بهره‌مند هستیم، این مراکز بر توسعه فناوری‌های جدید متمرکز هستند و در این زمینه ظرفیت‌های همکاری های فراوانی بین ایران و کره‌جنوبی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =