• ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
  • کد خبر: 32121
  • readingTime: ۱ دقیقه
گاز

رئیس مرکز راهبری گاز کشور گفت: مصرف گاز طی ۲۴ ساعت گذشته به ۸۴۳ میلیون متر مکعب رسید که ۶۲۵ میلیون متر مکعب آن در بخش تجاری و خانگی بوده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، ییلاقی افزود: طی شبانه روز گذشته ۸۴۳ میلیون متر مکعب گاز تحویلی به خطوط سراسری بوده است این در حالی است که ۷۴ درصد از کل گاز تحویلی در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده مصرف شده است.

وی تصریح کرد: طی ۲۴ساعت گذشته استان تهران با ۱۱۵ میلیون متر مکعب بیشترین گاز مصرفی را به خود اختصاص داده است و سپس استان خراسان رضوی با ۵۳ میلیون مترمکعب و استان اصفهان با ۴۵میلیون متر مکعب و مازندران با ۳۵میلیون متر مکعب بالاترین مصرف را در بخش خانگی، تجاری و صنعتی را از آن خود کرده اند.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون شرکت ملی نفت ایران از ۲۳ میدان گازی در کشور به‌میزان یک میلیارد و ۴۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که با این حساب حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روز گذشته مازاد داشته ایم.

این در حالی است که طی یک ماه گذشته مصرف روزانه گاز در روزهای خیلی سرد به مرز ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب هم رسیده بود که نشان می دهد، در روزهای پیش رو از فصل زمستان در صورتی که دمای هوا سردتر شود، در صورت عدم صرفه جویی در مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی و تجاری، دچار مشکل افت فشار و یا قطعی گاز صنایع عمده خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =