• ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
  • کد خبر: 31948
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودرو

سرعت افزایش قیمت خودرو در این روزها به اندازه‌ای افزایش یافته که قیمت‌ها به صورت ساعتی تغییر پیدا می‌کنند. اما برخلاف جهش قیمتی، بازار دوباره در رکود رفته و خرید و فروش متوقف شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

-از ابتدای سال ۱۴۰۱ قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

-حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو در قیمت ۲۶۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز به نرخ ۲۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

-پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی ۷۵۰ میلیون تومان ثابت ماند.

-خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز در قیمت ۵۸۲ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

-پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز در قیمت ۶۲۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

-تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ ۷۵۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۹۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر حالا ۴۵۶ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در نرخ ۴۸۷ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روزهای که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. این خودرو امروز به ۳۰۳ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

درحالی که وزارت صمت اعلام می‌کند که افزایش قیمت‌ خودرو در بازار کاذب است، مشاهدات نشان می‌دهد که خودرو در بازار همواره در حال افزایش است و ادعای وزارت صمت صحت ندارد. افزایش قیمت‌ در بازار خودرو به قدری سرعت گرفته است که تغییرات قیمتی به صورت ساعتی اعمال می‌شود.

باید یادآور شد که در این جهش قیمتی سطح معاملات کاهش یافته است و فروشندگان برای فروش خودروهایشان دست نگه داشته‌اند.

کارشناسان معتقدند که درحال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار به این روند خود تا پایان سال ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =