سردار سلیمانی

حاج قاسم سلیمانی، اسطوره حق‌طلبی، مروج واقعی گفتمان انقلاب و حماسه‌آفرین دوران دفاع مقدس، در هیئت فرماندهی شایسته و توانمند، سردار دل‌ها و راهبر مقاومت بود.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، مسئولیت‌پذیری، مردم‌داری، ساده‌زیستی، احترام به حاکمیت قانون، عدالت‌محوری، کارآمدی، اخلاص، عاقبت‌اندیشی و شفافیت ازجمله شاخص‌های حکمران خوب و مسئول لایق در نظام اسلامی است که همه این خصلت‌ها در شخصیت آرمان‌خواه سپهبد شهید قاسم سلیمانی متجلی بود، شخصیتی وارسته در مکتب حضرت امام خمینی (ره) که گفتمان نوین «مکتب سلیمانی» را ایجاد کرد.

حاج قاسم سلیمانی، اسطوره حق‌طلبی، مروج واقعی گفتمان انقلاب و حماسه‌آفرین دوران دفاع مقدس، در هیئت فرماندهی شایسته و توانمند، سردار دل‌ها و راهبر مقاومت بود. تمامی این ویژگی‌های گران‌قدر برخاسته از فرهنگ شیعی است؛ چراکه حاج‌قاسم درس‌آموخته واقعی مکتب امام حسین (ع) بود.

او در قامت مردی که پرورش‌یافته تمدن نوین اسلامی بود، همواره در اوج محاصره و فشار، جهادگونه، امیدوار و مقاوم به هدف خویش می‌اندیشید، هیچ‌گاه به فکر منافع شخصی خود نبود، آلوده مسائل پیش‌پاافتاده سیاسی نمی‌شد و همواره در عین التزام به آرمان‌های نظام و اسلام، فرماندهی مردم‌دار بود.

حاج قاسم مبارزی خستگی‌ناپذیر در جبهه‌های جنگ و جهاد و دیپلماتی کارکشته در عرصه استراتژی‌های سیاسی بود. او با مذاکره و گفت‌وگو، بسیاری از نیروی‌های داخلی و خارجی و سران برخی کشورها را در راستای مصالح منطقه، ایران و نظام اسلامی به خط می‌کرد و نشان می‌داد که می‌توان هم به‌عنوان فرماندهی نظامی در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه کرد و هم در کنار مردم ایستاد و دغدغه‌مند آنان بود. او نماد بارز رهبری نظامی و سیاسی، تجسم اعتقاد عمیق به اسلام و انقلاب و مظهر پرشکوه اقتدار ایران در منطقه و جهان بود.

سپهبد سلیمانی که سرمایه‌ای‌ ارزشمند در خزانه پرگوهر انقلاب به شمار می‌آید، عقلش بر عِلمش و عِملش بر گفتارش غالب بود. این‌ها همه در کنار ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری، از او فرماندهی ساخت که مقام معظم رهبری او را دارای مکتب خواند.

شهادت، هنر مردان خداست و شهید سلیمانی، سردار پرافتخار اسلام شایسته احراز این مقام بود. اینکه خون او به دست بزرگ‌ترین شرّ بشریت به زمین ریخته شد او را در جایگاه اعلای شهادت قرار داد و خونخواهی او به دستور فرمانده کل قوا زمانی نه‌چندان دور توسط دوستداران مکتب او به فضل و اراده خدا محقق خواهد شد.

۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار دل‌ها، فرصت مغتنمی برای بررسی و شناخت مکتب، گفتمان، ابعاد شخصیت و خدمات سپهبد سلیمانی به عزت و منزلت ایران اسلامی و کشورهای مسلمان منطقه است و بدون شک نظام اسلامی همواره نیازمند رشد و پرورش بزرگ‌مردانی چون سردار سلیمانی در مکتب انقلاب است.

مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه با الهام از آن مکتب، در راه پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و با تأسی به این بزرگ‌مرد تاریخ ایران اسلامی، مجاهدت در میدان اقتصادی و تولید و صنعت را در قالب پیروی از گفتمان اقتدار ایران اسلامی، جهاد و تکلیف و وظیفه خود می‌دانند.

یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و به‌ویژه شهید قاسم سلیمانی ماندگار و پُر رهرو باد.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =