بارش باران

سازمان هواشناسی در هشدار سطح نارنجی، از تشدید بارش برف و باران در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم تا پایان امروز خبر داد و اعلام‌کرد: برای سایر استان‌ها تا پایان هفته کاهش دما و بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز شنبه (سوم دی‌ماه) در پنج استان کشور تشدید بارش برف و باران اعلام شده و نیمه شمالی کشور شدت بارش‌ها بیشتر است.

هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر عمومی، بارش برف همراه با لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری، اختلال در ترددهای داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها هشدار داده شده است.

آمادگی ناوگان حمل ونقل و راهداری‌ها، عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی سازمان‌های مربوطه همچون شهرداری‌ها و راهداری‌ها و پرهیز از رفت وآمدهای غیر ضروری در سطح شهرها و سفرهای بین شهری توصیه شده است.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز همچنین در جنوب و جنوب غربی کشور رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش‌بینی شده است و در مناطق سردسیر و ارتفاعات نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

همچنین در استان‌های لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، جنوب همدان و جنوب کرمانشاه بارش‌ها به نسبت شدید می‌شود و بارش سنگین برف در نواحی سرد و گذرگاه‌های کوهستانی، کولاک و مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر و پدیده صاعقه برای نقاط گرمسیر به دنبال خواهد داشت که برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر گرفته و رانندگان نیز تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

امروز در نیمه شمالی کشور در استان‌های قزوین، تهران، البرز، مرکزی و قم شدت بارش‌ها بیشتر بوده و هشدار سطح نارنجی برای آبگرفتگی معابر عمومی، بارش برف و لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری و ترددهای داخل شهری صادر شده است.

همچنین تا چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و هوا در بیشتر مناطق کشور سردتر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =