• ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
  • کد خبر: 31181
  • readingTime: ۱ دقیقه
ارز منابع ارزی دلار

عرضه اوراق ارزی می‌تواند در تعدیل قیمت ارز نقش داشته باشد، زیرا خرید آن برای عموم مردم بدون نگرانی از قطع یارانه بلامانع است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایبِنا، محمد صفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مزایای عرضه اوراق ارزی گفت: عرضه اوراق ارزی می‌تواند در تعدیل قیمت ارز نقش داشته باشد، زیرا خرید آن برای عموم مردم بدون نگرانی از قطع یارانه بلامانع است. برهمین اساس دسترسی برای کسانی که نیاز دارند، آسان‌تر خواهد شد. ضمن آنکه بخشی از چالش‌های اقتصادی با ارائه اوراق ارزی هم مرتفع می‌شود.

وی در ادامه ابراز کرد: اوراق ارزی موجب ایجاد تعادل و ثبات از طریق جذب تقاضای سفته‌بازی و احتیاطی بازار ارز می‌شود که اقدام مهمی در مدیریت و کنترل بازار ارز به شمار می‌رود.

این عضو کمیسیون اقتصادی درباره جلب اعتماد مردم نیز اظهار کرد: ایجاد ثبات در بازار سبب خواهد تا اعتماد مردم به بانک مرکزی افزایش یابد و برای آینده اقتصادی خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. بانک مرکزی با این کار می‌تواند بازار ارز را به ثبات برساند، به شرط آنکه در اجرا درست عمل شود.

صفایی دلوئی افزود: اوراق ارزی در کنار مزایای مطرح شده، نگرانی‌هایی هم به دنبال دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از این نگرانی ها احتمال حرکت متقاضیان به این سمت صرفا جهت پس انداز است، البته رقم اوراق ارائه شده خیلی بالا نیست، ولی باید تمام معایب و مزایا باهم در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =